A terveket Páncsity Lídia véleményezésre megküldte a vitorlázók sportági szervezetének, ahol annyira megtetszett a javaslata, hogy úgy döntöttek, bevezetik. Az új arculatot szerdán egy sajtótájékoztatón közösen mutatta be a Magyar Vitorlás Szövetség és a 48. Kékszalag Erste World névadó támogatója, az Erste Bank.
A Kékszalagot 1934 óta rendezik meg a Balatonon, ám a mai napig nem volt teljes körű, igényes vizuális megjelenése. "Amikor Lídia megküldte nekünk az anyagot, azonnal láttuk, hogy kiválóan ráérzett arra, hogyan lehet a verseny lényegét grafikusan kifejezni" - mondta el Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSz) főtitkára.
Abban, hogy az arculat nemcsak iskolai feladat maradt, nagy szerepe volt az Erste Banknak is, amellyel az MVSz ebben az időben már tárgyalt egy esetleges együttműködésről. "Gondoltunk egy merészet, és meghívtuk Lídiát, hogy készítse el az arculatnak egy olyan változatát, amely a pénzintézet új szegmense, az Erste World vizuális megjelenítésére is alkalmas lehet. Újszerűen közelítettük meg a témát: nem szokványos szponzorációt javasoltunk, hanem azt, hogy a Kékszalag és az Erste World partnerségét már a vizuális megjelenés is fejezze ki. Azzal kezdtük prezentációnkat, hogy a Kékszalag és az Erste World a mi felfogásunkban egy egység" - avatta be a médiát az együttműködés kialakulásának részleteibe a főtitkár.
Lídia a Kékszalag arculatának megálmodásakor abból indult ki, hogy a logónak elsősorban a rendezvény verseny jellegét kell közvetítenie. Ezért a klasszikus háromszög alakú vitorláktól eltérve a mai versenyvitorlázásban egyre gyakrabban megjelenő egyedibb formájú vitorlákat helyezte vizuálisan a középpontba. Olyan arculatot akart tervezni, amely nemcsak méltó a Kékszalag rangjához és európai színvonalához, de amelyet a vitorlázók és a közönség is szeretni tud majd. A tervezési folyamat végén az elegancia és a letisztultság lett domináns, a színek helyett a formák kerültek előtérbe.