Szakmai körökben az e-mail marketing megítélése napjainkban korántsem olyan pozitív, mint néhány évvel ezelőtt; a felmérések azonban azt bizonyítják, hogy egy hatékony marketingeszközről beszélünk. Egy biztos: az e-mailt mindenki használja. De vajon elég jól használjuk? A DIMSZ E-mail marketing tagozata és az IAB Hungary a tavalyi alapképzést követően idén egy haladó e-mail marketing tematikát dolgozott ki.
2015 májusában a DIMSZ E-mail marketing tagozata benchmarkot adott ki; a felmérés saját, illetve bérelt adatbázisok esetét szektoronként külön-külön vizsgálta a megnyitási, kézbesítési, átkattintási és leiratkozási arányszámokat. Saját lista esetében a kézbesítési arány átlaga 97,58% volt. A legmagasabb kézbesítési arányt az egészségügyi szektorban mérték, mely 99,13% volt. A legmagasabb megnyitási arányt is az egészségügyi szektorban mérték, ez 64,66% volt. A saját listás kiküldések leiratkozási arányának átlaga pedig 0,1% volt.
A 2014-es jelentős 51%-os növekedéshez képest az e-mail marketing szegmens változása 2015-ben 1341 millió forint, mely 8%-os növekedést jelent az előző évhez képest (forrás: IAB Hungary).
A fenti számok mögötti munkafolyamatok részleteiről, változásairól, piaci és jogi szabályozási környezetéről is tudhatnak meg többet azok a szakértők, akik jelentkeznek a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség E-mail marketing tagozata és az Interactive Advertising Bureau Hungary által szervezett,
e-mail marketing képzést nyújtó egynapos akadémiájára.
Az akadémia programja:
1, Hogyan növeljünk konverziót?
2, A tenderezés alapjai és rejtett buktatói
3, Szegmensképzés és stratégia
4, Reaktiváló rendszerek technológiai megvalósítása
5, Viselkedés alapú tartalmak, "customer journey"
6, Technikai háttér (változók, tartalom, perszonalizáció)
7, A lead gondozása az inbound marketingben
8, Az e-dm jövője
9, Jogi keretek
Az akadémia előadói:
Bánki Márton (Proaktív Tanácsadás), Dely Gábor (d-code), Egri Viktor (Protopmail,) Fialka Krisztina (ReachMedia), Dr. Freidler Gábor (DIMSZ Adatvédelmi és adatbiztonsági tagozata), Hegyesi Csaba (Visionline), Hiba Dóra (Crane), Illyés Márton (Open, Click and Convert), Kurucz Gábor (GroupM), Nagy Eszter (Avon)