A vállalat negyedéves jelentéséből kiderül, egyre több vendég használja a mobiltelefonját a rendeléshez és a fizetéshez (order&pay) a Starbucksnál. A március végén zárult negyedévet tekintve a Starbucks-nál a fizetési tranzakciók 24 százaléka mobiltelefonnal történik. Az Order&Pay lényege, hogy a vendégek út közben rendelhetnek italt, amit aztán várakozás nélkül vehetnek át a hozzájuk közel eső Starbucksban.
A mobilos applikáció olyan népszerű, hogy a következő hónapokban valamennyi kávézójukban elérhetővé teszik. Számszerűsítve a vizsgált negyedévben 8 millió Order&Pay fizetés történt (az előző negyedévben hatmillió). Sokat elmond, hogy a 300 legforgalmasabb kávézójukban is elérte a 10 százalékot a mobilos fizetések aránya (csúcsidőben pedig a húszat). Néhány hét múlva a Starbucks új lovalty programot jelent be, kifejezetten a mobilos megrendelést használók számára. A Starbucks app-ját 19 millióan töltötték le az USA-ban. Jó hír a vállalat számára, hogy a felhasználók aktívak: az iPhone-nnal rendelkezők 86, míg az androidosok 79 százaléka frissítette az Order&Pay alkalmazást - írta a
Mobile Strategies 360.