Hírek
22867 hír az adatbázisban
Górcső alatt a narancslevek
Marketinginfo.hu - 2016-04-04 16:06
Kereskedelem

A Tudatos Vásárlók Egyesülete 16 féle narancslevet tesztelt laboratóriumban. Arra voltak kíváncsiak, hogy mennyi C-vitamint tartalmaznak, mennyire környezetbarát a csomagolásuk és milyen a vásárlói tájékoztatás.

Az összesített pontozásban legmagasabb értéket (16,3 pontot) a Tesco Organic bio narancsleve kapta - érdekes, hogy a Tesco másik gyártmánya, a Tesco Value narancslé pedig az utolsó előtti helyen végzett. A második helyen a dm Bio narancsleve végzett 15,87 pontal, harmadik helyen pedig a Happy Day 15,7 ponttal. A lista végén a Cappy, a Tesco Value és az Auchan frissen préselt narancsleve szerepelt.

A legmagasabb C-vitamin tartalom a legolcsóbb a termékben, a Spar S-Budget narancslében volt (55,9 mg/100 ml). A második helyen a Happy Day szerepel 47 mg/100 m, harmadik helyen pedig a Happy Day gyümölcshússal 45,5 g/100ml C-vitamin tartalommal. Jelenleg a C-vitamin hivatalos ajánlott napi beviteli értéke (RDA) 60-80mg.

A biotermékeknél nagy volt a szórás a C-vitamin tartalom tekintetében: a 3 bio termékből kettő kiemelkedően sok C-vitamint tartalmazott az összes többi termékhez képest (Pfanner bio 44,9 mg, Tesco Organic 43,9 mg), viszont a dm Bio a sereghajtók között végzett mindössze 28,7 mg C-vitamin tartalommal.

A fogyasztói tájékoztatás szempontjából pozitív volt a körkép: minden terméken fel volt tüntetve a gyártó vagy a forgalmazó, és az energiatáblázat is, viszont 3 terméknél nem derült ki a származási hely.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A szakemberek mindenkinek ajánlják a D-vitamin pótlást
  Tesco saláta nyert a tudatos vásárlóknál
  Tudatos vásárlást ösztönző kampány indult

További hírek ebben a kategóriában

Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyaror... Újabb Tesco mini shopok
2022-11-02 10:32
Az ország legnagyobb BMW M-es ke...
Te mersz felnőtteknek való eszkö...
Az oroszországi Volkswagen leáll...
A Notino sikere Magyarországon