A Tréning Kerekasztal Egyesület évről évre felmérést készít a tréningpiac trendjeiről. Az egyesület 10 cége a 10 milliárd forintosra becsült hazai tréningpiac harmadát képviseli.
A növekedés annak tükrében örvendetes, hogy 2015-ben a humán tőke fejlesztésére nem állt rendelkezésre sem Európai Uniós, sem szakképzési forrás. Korábban ezek a források átlagosan 20%-kal járultak hozzá a tréningpiaci költésekhez.
Tréningeket 2015-ben legnagyobb számban termelőcégek, szolgáltatók és kereskedelmi cégek vettek igénybe. Ezen szektorok részaránya a megrendelésekből 2014-hez viszonyítva is nőtt. A korábbiakkal ellentétben, sokkal kisebb mértékben szerepeltek a megrendelők között bankok, biztosítók és közszolgáltatók. A közszféra a tréning szolgáltatások beszerzésében a felmérés szerint évek óta elhanyagolható szerepet tölt be.
A korábbi évhez viszonyítva nőtt a vezetőképző programok száma, többet költöttek a cégek szervezetfejlesztésre, és nőtt a coaching iránti igény is. Egyre több megbízó ismeri fel, hogy a tréning nem csak motivációs eszköz, a pillanatnyi élményen túl valódi hatékonyságnövekedést várnak el, ezért készek többlet erőforrást szánni a tanultak valós alkalmazása érdekében.
Az elmúlt években Magyarország vezetői tréningcégei közül többen is külföldi piacokra léptek ki, bővítették nemzetközi szerepvállalásukat. Külföldön is egyre keresettebbek a magyar tréning szakemberek. "Örömünkre szolgál, hogy egyre több megbízó gondolkodik komplex szervezet- és kultúrafejlesztési programokban, melyben többek között a tréning módszert is sikerrel alkalmazzuk. Reméljük, hogy egyre többen ismerik fel, hogy csak olyan minőségi szolgáltatással ér el eredményt a humán tőke fejlesztése, melyet a Tréning Kerekasztal tagjai is képviselnek" - nyilatkozta Szabó Csaba az egyesület ügyvezetője.