Hírek
22638 hír az adatbázisban
Megtévesztő gyógyszer-reklám miatt bírságolt a GVH
Marketinginfo.hu - 2016-03-23 13:05
Reklám

Jogsértően reklámozták a Seractil Dolo fájdalomcsillapítót: a gyógyszer nem hat azonnal. 10 millió forint a bírság.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a SAGER Pharma Szolgáltató Kft. (SAGER Pharma) jogsértően reklámozta Seractil Dolo 300 mg elnevezésű termékét, mert a vény nélkül kapható gyógyszert nem az alkalmazási előírás alapján mutatta be, és valótlanul sugallta, hogy a gyógyszer azonnal hat. A jogsértésért 10.000.000 forint bírságot szabott ki a GVH.

A GVH az egyes állítások értékelésekor általában a lehetséges fogyasztói értelmezésből indul ki. Az "azonnal működésbe lép" szlogen a fogyasztók számára azt üzente, hogy a termék azonnal hatni kezd, így nagyon gyorsan várható a fájdalomcsökkentő hatás.

Az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet szerint a filmtabletta bevételét követően nem érezhető azonnal a fájdalomcsillapító hatás. A szájon át történő bevételt követően a gyógyszernek előbb fel kell szívódnia, és a hatás kialakulása csak a felszívódást követően várható, így ez semmiképpen sem lehet azonnali.

A GVH döntése szerint a SAGER Pharma 2015 januárja és júniusa között jogsértően reklámozott, mert a televízió-, rádióreklámokban és a weboldalán letölthető videóban megjelenő "azonnal működésbe lép" állítással azt sugallta, hogy Seractil Dolo 300 mg gyógyszer azonnal hat, és ezzel a terméket nem az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatta be.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  CBD olaj, a természetes fájdalomcsillapító (x)
  Bírságot kapott a NUMIL
  Megtévesztő reklámok a Spártai Vitamincsaládról
  Sokba került a gyógyszerreklám
  Megtévesztő a „Megbízható Cég” tanúsítvány
  Újabb megtévesztő reklámok
  Piacelsőségi állítások miatt bírságolt a GVH
  Megtévesztő hirdetésért büntették a 4Life Direct-et
  Megtévesztő reklám a Lavylites kozmetikumokról
  Étrend-kiegészítő reklámokért bírságolt a GVH
  Megtévesztő probiotikum-hirdetések miatt bírságolt a GVH

További hírek ebben a kategóriában

Izgalmas nyelvkönyvek kevésbé is...
Mindenmentes lángos (x)
Mit kell tudni az XTAR akkumulát...
Mennyit költs a Google Ads hirde...