A díjat a tavalyi rekordforgalmú év után ítélte oda a londoni központú Skytrax légiközlekedési tanácsadó cég a Budapest Airportnak, amelynek terminálján 2015-ben 10,3 millió utas fordult meg. A díj értékét növeli, hogy azt független utas-elégedettségi felmérések alapján ítélik oda; a tavalyi vizsgálatban nem kevesebb, mint 12 millió utast kérdeztek meg a világ 160 országának különböző repülőterein. A díjakat - köztük a Budapest Airport elismerését - gálaünnepség keretében adták át Kölnben.
"Önmagában véve is hatalmas elismerés, hogy a régió legjobb repülőterének járó díjat megkaptuk" - hangsúlyozta Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója a díj átvételekor.
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója így kommentálta a szakmai díj elnyerését: "A régió legjobb repülőterének járó díj átvételét már első alkalommal is óriási sikerként könyvelhettük el, másodszorra úgy éreztük, ez tényleg nem lehetett véletlen, de hogy harmadszor is nekünk ítélték a díjat, ez valóban minden képzeletet felülmúl".