Hírek
21518 hír az adatbázisban
Programokkal támogatták a magyar borokat
Marketinginfo.hu + MTI - 2016-03-16 09:15
Kereskedelem

Ismét több tucat magyar borászat mutatkozott be a világ első számú szakmai vásárán, a vasárnap kezdődött düsseldorfi ProWein kiállításon.


A háromnapos vásáron szőlő- és bortermelők, exportőrök és magyar bor németországi importjával foglalkozó helyi vállalatok révén a szakma teljes keresztmetszete megjelent. Több társaság, köztük pincészetek és kereskedő cégek külön-külön mutatkoztak be, de a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatósága szervezésében Magyarország az idén ismét nemzeti standdal is részt vett a vásáron. Az új, egységes arculati elemekből építkező, bő 250 négyzetméteres standon több mint húsz borászat mutatta be termékeit.

A ProWein jellegzetességét az előadások, mesterkurzusok és kóstoltató programok adják. A magyar borfajták és borvidékek ismertségének további növelésére is számos programot szerveztek, egyebek között A száraz furmint - élet az aszú után, illetve A vulkánok borai - utazás Magyarország legkarakteresebb fehérbor régióiban címmel.

A vásáron 57 országból csaknem 6000 kiállító vett részt, a legtöbben Olaszországból, Franciaországból és Németországból. A magyar borkivitel 2015-ben értékben mintegy 2 millió euróval nőtt, és elérte a 73,1 millió eurót (mintegy 22 milliárd forintot). Az export mennyisége azonos volt a 2014-essel, meghaladta a 600 ezer hektolitert. Így a magyar bor literenkénti átlagára emelkedett a múlt évben.






NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Soproni és egri borok nyerték a 2018-as Magyar Bor Nagydíjat
  Díjazták a Dubicz Borászatot
  Balatoni borok a balatoni hajókon
  A könnyű vöröset kedvelik legtöbben
  Tokajt képviseli a legtöbb magyar borkiállító Düsseldorfban
  15 magyar borász a nemzetközi szakvásáron

További hírek ebben a kategóriában

A Rossmann a Progressive Reklámü...
Új szolgáltató központot hoz lét...
Franchise szakami elismerések a ...
Több mint fél millió virággal ké...