Nemek közti egyenlőség: kulcs a digitális tudás
Marketinginfo.hu - 2016-03-08 16:00
Kutatás
A digitális készségek segítenek csökkenteni a nemek közötti egyenlőtlenséget a munkahelyeken az Accenture kutatása szerint.
Az Accenture új kutatása, a Getting to Equal: How Digital is Helping Close the Gender Gap at Work, empirikus bizonyíték arra, hogy a nők tudatosan sajátítanak el különböző digitális készségeket annak érdekében, hogy a munkaerőpiacra való belépéskor, a munkakereséskor és az előrelépés során előnyre tegyenek szert. A jelentés rengeteg bizonyítékot tartalmaz arra, hogy a magas szintű digitális tájékozottság gyorsító tényezőként működik egy nő karrierjének minden szakaszában - erőteljesen támogatja mind az oktatást, mind a foglalkoztatást, és egyre fontosabb tényezőként veszik figyelembe a vezetői pozíciókba való kinevezéskor.
Ha a kormányok és a vállalkozások a kétszeresére növelnék annak az ütemét, hogy a nők magas szintű digitális tájékozottságra tegyenek szert, a nemek közötti egyenlőséget 25 év alatt el lehetne érni a fejlett országokban, míg a jelenlegi ütemben ehhez 50 évre lesz szükség. A fejlődő országokban pedig 85 év helyett 45 évre lenne szükség a nemek közötti egyenlőség eléréséhez.
Ennek céljaként az Accenture idén együttműködésre lépett a Skool-lal, mely egy független, magyar szervezet, a Technológiai Oktatásért Alapítvány fő projektje. A két szervezet együttes munkával igyekszik hangsúlyt helyezni a fiatal lányok és nők modern társadalomban elfoglalt helyére és szerepére. Az Accenture ebben a projektben önkéntes munkával segíti a szervezetet, azzal, hogy a workshopokon IT-tudással rendelkező önkéntesek közreműködésével tanítják programozni a résztvevő fiatalokat.
Bár a magas szintű digitális tájékozottság nyilvánvalóan segíti a nőket, hogy képezzék magukat és foglalkoztassák őket, a kapcsolat a digitális tájékozottság és a nők előrelépése között nem olyan jelentős. Ez várhatóan megváltozik majd, ahogy egyre több, a millenniumi generációba tartozó nő és úgynevezett digitális bennszülött kerül vezetői pozícióba: a kutatás megállapította, hogy az Egyesült Államokban tízből hat millenniumi generációs nő törekszik arra, hogy vezetői pozícióba kerüljön.
"Nagyon sok módja van annak, hogy csökkentsük a nemek közötti egyenlőtlenségeket a munkahelyeken, de a digitális tájékozottság növelése egy nagyon ígéretes lehetőség" - mondta Julie Sweet, az Accenture csoport észak-amerikai vezetője. "Ez egy erős üzenet minden nőnek és lánynak. A digitális technológiák használatához szükséges képességek folyamatos fejlesztése és kiterjesztése mind otthon, mind a munkahelyen egyértelmű és pozitív hatással van a karrierünk minden szakaszára. Ráadásul határozott versenyelőnyt biztosít, amikor a vállalkozások és kormányok betöltik a munkahelyeket a mai növekvő gazdaságot támogató munkavállalókkal."
Kapcsolódó cikkek:
Kutatás: lassan lépeget a nemi egyenlőség felé a PR-ipar
Kin múlik az európai cégek további növekedése?
Magyar szervezeteket támogat az Accenture
Kinek lesz munkája a jövőben?
A legkelendőbb munkavállalói készségek
Ugyanannyi férfi és nő dolgozik a cégnél 8 éve belül
Interaktív plakátkampány az Accenture-től
Egyenlő jogok férfiaknak és nőknek
Accenture Technology Vision 2016 előrejelzés
Kutatás: nincs felkészülve a marketing a digitális jövőre
Az Y generáció adakozik
Az árazás a legnagyobb kihívás a marketingesek számára
|