Az egészségtudatosság erősítése az első lépés az egészségmegőrzés terén
Marketinginfo.hu - 2016-03-03 12:01
Kutatás
A nemek között szignifikáns különbség mutatkozik a tájékozottság terén a gyengébbik nem javára, nem véletlen tehát, hogy a vásárlók között is a nők vannak többségben.
A megkérdezettek 79 százaléka hallott már a speciálisan daganatos betegeknek ajánlott készítményekről. Igaz, a többség (66 százalék) nem tud konkrét terméket vagy márkanevet spontán módon megnevezni. A daganatos betegeknek ajánlott speciális készítmények ismertsége kapcsán jelentős különbség mutatkozik a férfiak és a nők között. Amíg a férfiaknak csupán 74 százaléka, addig a nőknek 84 százaléka ismer ilyen termékeket, vagy hallott már ilyen készítményekről - áll a Culevit Kft. által készíttetett kutatásban. Az összességében 1100 fős mintán elvégzett reprezentatív felmérés szerint a 18-35 éves korcsoport az átlagosnál szignifikánsan alacsonyabb (70 százalék), míg a 36-50 éves korosztály magasabb (88 százalék) arányban jelölte meg, hogy tudomása van ilyen típusú készítményekről. "A kutatási eredmények összhangban vannak azzal a tapasztalattal, hogy a speciálisan daganatos betegeknek ajánlott készítmények vásárlóinak többsége a nők közül kerül ki. Az eredmények egyúttal egyértelműen jelzik, hogy a lakossági tájékozottság, vagyis az egészségtudatosság növelése kapcsán nagyon sok még a tennivaló" - fogalmazott Lex Zsuzsanna, a speciális - gyógyászati célra szánt, daganatos betegek számára készített tápszerek piacvezető hazai gyártói között jegyzett Culevit Kft. cégvezetője. A termékkategóriák közül legtöbben a különböző gombákra, illetve vizekre emlékeztek, míg a Culevit - az Országos Élelmezés és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) által regisztrált - készítményei a spontán ismertség sorrendjében a harmadik helyet szerezték meg. A felmérés szerint mind a termékcsoport, mind az egyes márkák és termékek ismertsége sokkal magasabb volt az online csatornákon megkérdezettek körében. Ennek okát vélhetőleg az online közösség általánosan magasabb érdeklődésében, aktivitásában, nyitottságában fedezhetjük fel. A választás kapcsán kulcsfontosságú a hitelesség kérdése is. A Culevit Kft. felmérése szerint a válaszadók 16 százaléka tartja maximálisan hitelesnek és 38 százaléka inkább hitelesnek, ha egy orvos, kutató, egészségügyi szakértő ajánl daganatos betegek számára kiegészítő típusú terméket. Jó hír, hogy a kutatás szerint igyekeznek egyre tudatosabb döntéseket hozni. "A készítményekkel kapcsolatos ismeretek terjesztésében még mindig a televíziós csatornáknak van a legnagyobb szerepe, emellett az ismerősi ajánlások jelentik a második legfontosabb forrást. Ugyanakkor egyre többen tájékozódnak a patikai újságokból és az internetes egészségügyi szakmai weboldalakon, ami azt jelzi, hogy egyre nagyobb az igény a megbízható, hiteles tájékoztatás iránt" - fejtette ki Lex Zsuzsanna. A Culevit Kft. cégvezetője szerint az egészségmegőrzés terén az első lépésnek az egészségtudatosság erősítésének kell lennie, ezért is jó hír, hogy rohamosan nő az információ iránti igény a lakosság körében. Éppen a tudatos életmód és az egészségtudatosság erősítése az egyik fő célja a Culevit Kft. szaktanácsadói szolgáltatásának is, amelyet minden hozzá forduló beteg és egészséges érdeklődő díjtalanul igénybe vehet. "A daganatos betegségben szenvedők számára a megbetegedések jellege, valamint a terápiás kezelések mellékhatásai miatt különösen fontos, hogy a betegség megélése könnyebbé, elviselhetőbbé váljon. Ezt felismerve indítottuk el szaktanácsadói szolgáltatásunkat. Ennek keretében minden érdeklődő személyesen mondhatja el problémáit, teheti fel kérdéseit a szaktanácsadóknak, akik így személyre szabott válaszokat és életmódjavaslatokat tudnak adni az érintetteknek" - tette hozzá Lex Zsuzsanna.
Kapcsolódó cikkek:
A lágylézer használata az egészségmegőrzésben (x)
Hogyan lehet az egészségtudatosságból vállalati versenyelőnyt faragni?
TVE - Pékség teszt
Egészségtudatosság a magyar családok körében
Étkezésünk egészségtudatosabb
Egyre jelentősebb alternatíva a magánegészségügy
Megugrott a kereslet a magánegészségügyi szolgáltatások iránt
|