Hírek
22520 hír az adatbázisban
Elbeszélnek egymás mellett a cégek és a jelöltek
Marketinginfo.hu - 2016-02-24 17:02
Karrier

A szolgáltatóközpontok bővülését egyre inkább gátolja, hogy nehezen találnak több nyelven beszélő, képzett és rátermett munkavállalókat.

A legjelentősebb magyarországi SSC-ket tömörítő szervezet, a Hungarian Outsourcing Association (HOA) tavaly októberi felmérése szerint a tagcégek az idei évre közel 10%-os létszámbővítést terveztek.

"A magunk részéről mi máshol látjuk a munkaerő-utánpótlás ügyének megoldását. Abban egyetértünk, hogy túlságosan hosszú az az idő, átlagosan 45-50 nap, amíg 1-1 meghirdetett állást be tudnak tölteni az SSC-k. Ezt az időt akkor lehet lecsökkenteni, ha többen jelentkeznek ezekre a pozíciókra. Szerintünk rendelkezésre áll a szükséges munkaerő, de mintha a cégek és a jelöltek elbeszélnének egymás mellett. Az egymásra találás érdekében mind a cégeknek, mind a munkavállalóknak bizonyos dolgokon érdemes változtatniuk" - mondta Dobár Attila, a Job Kft. ügyvezető igazgatója.

"Több energiát kell szánni annak bemutatására, mivel is foglalkoznak ezek a cégek. Sokak fejében a porszívóügynökök képzete él, pedig messze nem erről van szó. A most is kínált állások köre a HR-t, a logisztikát, a marketinget, az eladástámogatást, az IT-t és a pénzügyeket öleli fel, vagyis nagyon széles a paletta.

Minden HR-es tudja, hogy önmagában a vonzó körülmények, a versenyképes fizetés, a külföldi utazás lehetősége vagy a jó csapatszellem megléte nem pótolja azt, ha magát a munkát egysíkúnak vagy monotonnak gondolja valaki, márpedig a jelöltek interjúztatása során gyakran találkozunk evvel a tévképzettel. Tudatosabb munkáltatói márka építési programmal pedig akár azt is el lehetne érni, hogy az ott dolgozók büszkék legyenek munkaadójukra" - mondta Dobár Attila.

A magyarországi szolgáltatóközpontok - a telekommunikációs és technológiai cégektől a pénzügyi szolgáltatókon át a kereskedelmi cégekig és az energia- és közüzemi szolgáltatókig - az 1, de inkább 2 idegennyelv magabiztos tudásával rendelkező, felkészült és a kitartó munkára kész munkavállalókat keresik, és az átlagost lényegesen felülmúló feltételeket és munkakörülményeket, gazdag cafeteriát és komoly megbecsülést kínálnak.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Izgalmas nyelvkönyvek kevésbé ismert nyelveken (x)
  El kell menni sörözni az ideális jelöltekkel?
  Lassan konszolidálódik a cégvilág
  A szolgáltatóközpontok 77 százaléka küzd a munkaerőhiánnyal
  Szolgáltatóközpontot nyitott Budapesten a Computacenter
  Szakemberhiány lassíthatja a szolgáltatóközpontok hazai terjedését
  Országos szolgáltatóközponti felmérést indít az EY

További hírek ebben a kategóriában

Új vezérigazgatója van a KELER Z...
Távozik a Volánbusz elnök-vezéri...
Új HR-igazgató koordinálja az az...
Új marketingigazgató viszi továb...