Hírek
22292 hír az adatbázisban
Innováció a játékpiacon
Marketinginfo.hu - 2016-02-04 16:03
Kutatás

A Formatex a Legoval kompatibilis, építőjátékokra ragasztható tematikus matricákat vezet be Magyarországon BrickStix néven a Játéksziget bolthálózatban és webáruházban.

Évek óta tart az építőjátékok népszerűsége, amely 31-38%-ban teszi ki a 10 év alatti gyermekek szabadidős tevékenységét egy több, mint 400 szülő és 600 gyermek bevonásával készült felmérés szerint. "A Formatex célja, hogy tartalmasabbá és értékesebbé tegye a családok együtt töltött idejét, valamint a kreatív fejlesztő játékok és a közös családi játék jelentőségének hangsúlyozásával hozzájáruljon a gyermekek szociális, intellektuális és érzelmi fejlődéséhez" - mondta el Borhi János, a Játéksziget bolthálózatát tulajdonló Formatex ügyvezetője.

Az építőkockákra ragasztható matricákkal tucatnyi új világ nyílik meg a gyerekek előtt, például kastélyokhoz, életmentőkhöz, különleges alakulatokhoz, városokhoz, bevásárláshoz, a világűrhöz, mesevilághoz, házi állatokhoz, otthonokhoz, apokalipszishoz, a II. világháborúhoz vagy zombikhoz kapcsolódó tematikával, ahol fiúk és lányok egyaránt megtalálják a nekik tetsző csomagokat.

A Formatex-szel évek óta együttműködő klinikai gyerek-szakpszichológus, Vásárhelyi Kriszta, aki a családok játszási szokásait vizsgáló kutatásban is részt vett, úgy gondolja, hogy az építőjátékok nem csupán az örömteli, szabad játék során kifejtett egyéni fejlesztő hatásuk miatt jók, hanem mert minden korosztályt meg tudnak szólítani. Különösen izgalmas a Lego, ami a mai felnőtteket is gyerekkoruk óta kíséri, így a Legózás a közös játékot, tartalmas időtöltést, ezáltal a jobb szülő-gyerek kapcsolódást is elősegítheti. A matricák további finom szem-kéz koordinációt igényelnek, és több gyereket is megszólíthatnak, nem és korosztály tekintetében is.

A tanulmány feltárta, hogy milyen típusú játékokkal mennyit játszanak a gyermekek, milyen társaságban telik a játékidő, illetve hogyan változnak a játszási szokások a gyermekek nemétől, korától és a testvérek számától függően. A felmérésből többek közt az is kiderült, hogy az építőjáték a legnépszerűbb játéktípus, mely 31-38%-ban teszi ki a szabadidős tevékenységeket. A játék második legkedveltebb formája a babás, állatos szerepjáték, mely 15-28%-os gyakorisággal fordul elő a vizsgált korcsoportoknál.






NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Így fejlesztheted hatékonyan a gyermek kreativitását! (x)
  Mit vegyünk a locsolópénzből?
  5 ezer forint farsangi jelmezre
  Emelkedett a júniusi vásárlói kosár játékokból
  A LEGO ismét a legjobb megítélésű vállalatok közt van
  Keveset költünk társasjátékra
  Költések a gyereknapon
  Burger King automata LEGO-ból
  Kevesen vesznek utazós játékokat
  Előre hozta az apák napját a LEGO
  Videó a jövő játékairól
  Kiemelt helyen a játékajándékozás
  A Gulliver helyét a Játéksziget veszi át?

További hírek ebben a kategóriában

Szakemberhiány korlátozza a mest...
Ilyen állást keresni most a magy...
Csúcson az X generáció a cégvilá...
Miért nem adnak a cégek visszaje...