A Zenith Optimedia világszerte figyelte a mobilos tartalomfogyasztási trendeket, és a hozzá kapcsolódó marketing világát - írja a
horizont.net. "A Zenith által felsorolt trendek mind rendkívül fontosak" - mondta René Lamsfuss, a Ninah tanácsadócég igazgatója. "Ismeretük segít eligazodni a fogyasztói élmények dzsungelében, és pontosabban meghatározni a kommunikációs és marketing célokat."
Az Adidas például kiválóan ötvözte a 3D-s nyomtatást és a mobiltechnológiát tavalyi Futurecraft 3D nevű kampányában - írja a portál. A kampány lényege az volt, hogy az emberek saját, személyre szabott, 3D-s nyomtatással készült belső cipőtalpat kaphattak. A cél egy olyan gyártási technológia megalkotása volt, amely során kielemezik a vásárló járását, futását (egy speciális felületen), majd a mobiltechnológia segítségével az adatokat feldolgozzák és elküldik a 3d-s nyomtatónak, a kiprintelt cipő pedig tökéletesen illik az illető lábához és mozgásához. A Zenith szerint a 3D-s nyomtatás alapjaiban változtathatja meg a fogyasztói élményt az elkövetkező 20 évben, ez az eszköz ugyanis sok iparágat eltolhat a sorozatgyártástól a személyre szabás irányába.
A kiterjesztett valóság viszont még finoman szólva sem vetette meg a lábát a marketingesek eszköztárában. A Google első próbálkozása, a Google Glass nem lett sikeres, a portál szerint inkább a komplexebb élményt nyújtó virtuális sisakoké, valamint a VR mobilalkalmazásoké a jövő. A Zenith Optimedia tavaly készítette el első 360 fokos Facebook videóját a Nestlé megbízásából.
A harmadik nagy technológiai lehetőség a mobilfizetés. Több új vállalat is belépett a közelmúltban erre a piacra, például az SQWallett, a Paymey és az Otto leányvállalata, a Yapital, de itt már évek óta jelen vannak nagy játékosok: az Apple, az Ebay (Paypal), a Google vagy a Samsung. Jelentős szerepe van Kínának, a távol-keleti országban több meghatározó mobilpénz-börze és fizetési szolgáltatás is született.
Sokan még mindig csak ismerkednek a gépi beszédfelismerős nyújtotta lehetőségekkel. Az olyan alkalmazásokat, mint a Siris vagy a Co nagyon kevesen használják. A Zenith szerint azonban ez változhat, és éppen idén jöhet el az áttörés.
Az m-kereskedelem is fontos trend, ahol a személyre szabhatóság a kulcsszó. Mindez már csak azért is fontos, mert sok felhasználót a folyamat személytelensége tart vissza az online vásárlástól, a felmérés során minden harmadik ember mondta, hogy szeret beszélni az eladóval, mielőtt vesz valamit. Erre az igényre reagált a Miss Selfridge és a Top Shop, amikor megalkotta saját Persona Shopper alkalmazását, amelyben egy mesterséges intelligencia helyettesíti az eladót. A Zenith szerint az élelmiszerek, az elektronika és a bútor szegmensekben is egyre meghatározóbb lesz a mobilos vásárlás szerepe.
A Zenith szerint további trend a natív hirdetések elterjedése, az instant üzenetek és az emoticon kommunikáció, a popup-boltok és az aznapi házhozszállítás. A fenti trendekkel lehet a leghatékonyabban elérni az Y- és a Z-generációt, amely már a digitális eszközök között nő(tt) fel.