Piacelsőségi állítások miatt bírságolt a GVH
Marketinginfo.hu - 2016-01-25 15:03
Kereskedelem
A Gazdasági Versenyhivatal döntése szerint az Autocentrum AAA AUTO Kft. bizonyítatlan piacelsőségi állításokat jelenített meg az autókereskedésről, és megtévesztően reklámozta a hétnapos csereopcióját.
A GVH megállapította, hogy az Autocentrum megalapozatlanul használt reklámállításokat 2014 májusától honlapján, a szórólapokon, a direkt marketing levélben és a sajtóhirdetésekben. A versenyhivatal kifogásolta a cég állítását, miszerint az a legnagyobb használtautó-kereskedés lenne Magyarországon és Közép-Kelet Európában.
A GVH nem fogadta el a piacelsőségi állítások alátámasztására benyújtott tanulmányt bizonyítékként, mert a tanulmány sem tartalmában, sem formájában nem felelt meg a vizsgált állításoknál elvárt igazolási kötelezettségnek:a felmérés ideje, módszertana ismeretlen, hipotézisei pedig nem feleltek meg a kereskedelmi gyakorlatnak, és a tanulmány nem az Autocentrum AAA AUTO Kft.-re, annak piaci jelentőségére, hanem egyes európai országok használtautó-piaci viszonyaira vonatkozik. A GVH megtévesztőnek ítélte a cég hét napos, használtautókra vonatkozó cserejog reklámjait. Megállapították, hogy egyértelműen azt az üzenetet közvetíti a fogyasztónak, hogy az teljeskörű, és az Autocentrum AAA AUTO Kft. a cserejogot általánosan, valamennyi gépjármű esetében biztosítja, annak ellenére, hogy e jog gyakorlásának számos előfeltétele volt. A GVH 15.000.000 forint bírságot szabott ki az Autocentrum-ra,és megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását.
Kapcsolódó cikkek:
Bizonyítatlan állítások miatt figyelmeztetett a GVH
Benzines kisautók a legnépszerűbbek
Megtévesztő gyógyszer-reklám miatt bírságolt a GVH
Újabb megtévesztő reklámok
Hatvanmilliós bírság piacelsőségi állításokért
Csökkenthető a reklámbírságok összege
Megtévesztő hirdetésért büntették a 4Life Direct-et
Megtévesztő reklám a Lavylites kozmetikumokról
Étrend-kiegészítő reklámokért bírságolt a GVH
Ásványvízmárkát bírságolt a GVH
|