Hírek
23556 hír az adatbázisban
Piacelsőségi állítások miatt bírságolt a GVH
Marketinginfo.hu - 2016-01-25 15:03
Kereskedelem

A Gazdasági Versenyhivatal döntése szerint az Autocentrum AAA AUTO Kft. bizonyítatlan piacelsőségi állításokat jelenített meg az autókereskedésről, és megtévesztően reklámozta a hétnapos csereopcióját.

A GVH megállapította, hogy az Autocentrum megalapozatlanul használt reklámállításokat 2014 májusától honlapján, a szórólapokon, a direkt marketing levélben és a sajtóhirdetésekben. A versenyhivatal kifogásolta a cég állítását, miszerint az a legnagyobb használtautó-kereskedés lenne Magyarországon és Közép-Kelet Európában.

A GVH nem fogadta el a piacelsőségi állítások alátámasztására benyújtott tanulmányt bizonyítékként, mert a tanulmány sem tartalmában, sem formájában nem felelt meg a vizsgált állításoknál elvárt igazolási kötelezettségnek:a felmérés ideje, módszertana ismeretlen, hipotézisei pedig nem feleltek meg a kereskedelmi gyakorlatnak, és a tanulmány nem az Autocentrum AAA AUTO Kft.-re, annak piaci jelentőségére, hanem egyes európai országok használtautó-piaci viszonyaira vonatkozik.

A GVH megtévesztőnek ítélte a cég hét napos, használtautókra vonatkozó cserejog reklámjait.
Megállapították, hogy egyértelműen azt az üzenetet közvetíti a fogyasztónak, hogy az teljeskörű, és az Autocentrum AAA AUTO Kft. a cserejogot általánosan, valamennyi gépjármű esetében biztosítja, annak ellenére, hogy e jog gyakorlásának számos előfeltétele volt.

A GVH 15.000.000 forint bírságot szabott ki az Autocentrum-ra,és megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását.





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Bizonyítatlan állítások miatt figyelmeztetett a GVH
  Benzines kisautók a legnépszerűbbek
  Megtévesztő gyógyszer-reklám miatt bírságolt a GVH
  Újabb megtévesztő reklámok
  Hatvanmilliós bírság piacelsőségi állításokért
  Csökkenthető a reklámbírságok összege
  Megtévesztő hirdetésért büntették a 4Life Direct-et
  Megtévesztő reklám a Lavylites kozmetikumokról
  Étrend-kiegészítő reklámokért bírságolt a GVH
  Ásványvízmárkát bírságolt a GVH

További hírek ebben a kategóriában

Az online vásárlás számos gazdas...
Termékcímke webáruházak számára:...
Így költsd el a pénzed, ha marad...
Tovább növelte eladásait a cseh ...