Megtévesztő hirdetésért büntették a 4Life Direct-et
Marketinginfo.hu - 2016-01-22 10:03
DM
A Versenyhivatal döntése szerint a 4Life Direct Kft. és a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Időskori Biztonság életbiztosítás népszerűsítésekor.
A GVH megállapította, hogy megtévesztő állításokkal népszerűsítették az Időskori Biztonság életbiztosítást a közvetítő honlapján, a rádió- és televízió reklámokban, a teletexten, az online hirdetéseken, a szórólapokon, a direkt marketing levelekben és az SMS-ekben 2012 decembere és 2015 májusa között.
A kereskedelmi gyakorlat hamisan sugallta, hogy a biztosítás különböző havidíjakért, de már "akár napi 100 Ft-ért""érdemi segítséget jelent a temetési és egyéb költségekben", illetve "a családjának kifizetett készpénz akár 3.500.000 Ft-ot is elérheti, amely segítségükre lesz, ha Ön már eltávozott". Napi 100 forintért azonban legfeljebb 50.000 forint biztosítási összeg volt elérhető a reklámokkal megcélzott nyugdíjas korosztály számára, és a hirdetésekben hivatkozott egymilliós temetési költség fedezésében az utóbbi összeg nem nyújt érdemi segítséget.
A reklámokban az is megtévesztő volt, hogy a biztosítást a 4Life Direct Kft. nyújtja, hiszen a szolgáltatást a valóságban a Magyarországon képviselettel és fiókkal nem rendelkező Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited biztosítja.
A GVH a 4Life DirectKft.-vel szemben 63.000.000 forint, a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited-re pedig 36.000.000 forint bírságot szabott ki.
Kapcsolódó cikkek:
Megtévesztő gyógyszer-reklám miatt bírságolt a GVH
Újabb megtévesztő reklámok
Piacelsőségi állítások miatt bírságolt a GVH
A 4Life Direct csatlakozott a DIMSZ-hez
|