Hírek
22536 hír az adatbázisban
JobGroup: klímaváltozás zajlik az álláspiacon
Marketinginfo.hu - 2016-01-06 18:00
Karrier

Eljött az "álláskirályok kora", ahol a keresett végzettségűek kedvükre válogathatnak az álláslehetőségekből. Egy jelenleg is munkában álló szoftverfejlesztő heti átlagban 4 új állásajánlatot kap.

"Az elmúlt években gyökeresen átalakult az álláskeresők piaca" - mondja Dobár Attila, a JobGroup ügyvezető igazgatója. "Egyre több munkakör esetében az egy állásra jelentkezők száma radikálisan lecsökkent, a legkeresettebb pozíciókról szóló hirdetésekre pedig szinte egyáltalán nem érkezik megfelelő tapasztalattal rendelkező pályázó.

Az IT pozíciók jó része, a magas szintű nyelvtudást igénylő állások, a pénzügyi szakembereknek szóló kiírások esetében szinte esély sincs pusztán hirdetéssel megfelelő szakembert találni. Kicsit könnyebb rátermett szakembert keresni marketing, PR, jogi, valamint az IT-tól távolabb eső mérnöki pozíciókra, és a tapasztalatok alapján viszonylag sok felsővezetői gyakorlattal rendelkező jelölt is munkát keres" - mondja Dobár Attila.

Várhatóan ez a trend dominálja 2016-ot is. A JobGroup csoport részét alkotó Job Kft. szakemberei szerint míg egy évvel ezelőtt még jellemző volt, hogy a keresett pozíciókra is jelentkezett az állás leírását ténylegesen áttanulmányozó, motivált és szakmai tapasztalatait illetően is rátermett jelölt, addig az év második felében már csak ritkán akadt erre példa. Így a folyamat megfordul, az első lépést a tanácsadónak kell megtennie, és szinte klasszikus értékesítői szerepkört betöltve telefonon kell néhány percben alatt annyira "eladni" az állást, hogy a jelölt hajlandó legyen időt szánni egy személyes beszélgetésre. A nehezebben betölthető pozíciók esetében százötven-kétszáz megszólított jelöltből alig 2% mutat erre érdeklődést és megy el egy személyes találkozásra.

Azoknak a cégeknek áll a zászló jövőre, akik felveszik a versenyt a legjobb munkavállalókért. Különösen a fiatalok megszólításához elengedhetetlen a közösség médiában való aktív, figyelemfelkeltő jelenlét. A cégeknek ki kell használniuk a technikai eszközök, például a Skype interjúk és a konferencia hívások nyújtotta lehetőségeket, fel kell gyorsítaniuk a belső folyamatokat és döntéseket. Egy állás véglegesítése nem húzódhat hetekig pusztán azért, mert a cég egyik vezetője nem ér rá a negyedik vagy ötödik fordulós interjúra. A jó munkavállalók megtartásáért is többet kell tenni. Elsősorban a tudatos vezetésen, a meglévő humán értékkel való felelős gazdálkodáson, nem pedig pusztán anyagiakon múlik, hogy az adott munkavállaló hosszútávon is elkötelezett maradjon a cég iránt.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A cirokfélék gyomirtása (x)
  A magyar álláspiacot már az okostelefonok dominálják
  Nőtt az álláspiac
  Mit lehet tenni a klímaváltozás ellen
  Nem a végzettség szerint dolgozunk
  Felbolydult az álláspiac, mindenki jobb munkát szeretne
  A munkatárs lett a hiányzó nyersanyag
  JobGroup: az ősz trendjei a munkaerőpiacon
  Új toborzási modellel állt elő a JobGroup
  JobGroup: harcolnak a tehetséges dolgozókért

További hírek ebben a kategóriában

Új elnök-vezérigazgató a Volánbu...
Új vezérigazgatója van a KELER Z...
Távozik a Volánbusz elnök-vezéri...
Új HR-igazgató koordinálja az az...