Még spórolnak a marketingen a hazai kkv-k
Marketinginfo.hu - 2016-01-04 10:14
Kutatás
Többek között ez derül ki a Marketing112 legfrissebb, hatodik alkalommal elkészült KKV Marketing Felmérés 2015 című kutatásából.
Az online felmérésben 2000 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit, továbbá egyéni vállalkozót, marketinges döntéshozót kérdeztek meg vállalkozásuk 2015. éves marketingjéről, konkrét tevékenységéről és annak eredményeiről. A nem reprezentatív felmérés szerint a megkérdezett vállalkozások 41%-a kismértékű forgalomnövekedésről, 17%-uk a vártnál jobb évről beszél.
Kinek a dolga a marketing egy kisvállalatnál?
Egyre több cégnél gondolják úgy, hogy a marketing nem a cégvezetők feladata. A megkérdezett vállalkozások csupán 60%-ánál foglalkozik a cégvezető az operatív marketinggel - ez az érték változott a legtöbbet az elmúlt 6 évben. 2009-ben, az első felmérésnél a válaszadók 76%-a nyilatkozott úgy, hogy cég első embere felelős a marketingért. A kutatás alapján a cégek 22%-a gondoskodik ma már kiszervezett marketingesről, vagy delegál cégen belül marketinges munkatársat.
Kompetencia és tanulás
Arra a kérdésre, hogy mi jellemezte a 2015-ös stratégiájukat, a cégek közel fele (így legnagyobb arányban) azt válaszolták, hogy meglévő ügyfeleikkel foglalkoztak többet. A jövőbe mutató kérdésre viszont az új piacok meghódítását (49%) és tanulást, kompetencia-fejlesztést jelölték meg (58%). 2016 tehát a tanulás éve lesz a hazai kkv-knál.
Kevés pénz jut ...
Nem ilyen fényes viszont a helyzet a marketingre elkülönített büdzsé területén. Az elmúlt 6 évet tekintve tendenciaszerűen kevesebbet, a válaszadók 62%-a csupán a bevétel maximum 5%-át költi marketingre. Az úgynevezett "nagy összeget költők" száma évek óta szinte változatlan (8%). "'A marketing költség' - talán ez az egyik legnagyobb tévhit, ami a cégvezetők fejében él. A konferencián sokat beszélünk majd ennek cáfolatáról. Hiszen ma már olyan fejlett analitikai lehetőségek állnak rendelkezésünkre, hogy a marketing kiadásokat könnyen befektetéssé tudjuk konvertálni. A marketingre annyit kell költeni, amennyit csak tudunk, és ha valamilyen kampány nem hozza meg a várva várt sikert, akkor önvizsgálatot kell tartanunk, mert vagy a termékben, vagy a kapcsolódó szolgáltatásban, esetleg a célközönség megválasztásában, a feléjük folytatott kommunikációban rejlik a hiba" - egészítette ki a kutatás eredményét Miklovicz Norbert, a Marketing112 kisvállalati marketingszakértője.
Imádják a Facebookot - menő a kapcsolatépítés
Továbbra is vezető helyen áll a kis- és középvállalkozások online marketing eszköztárában a Facebook (63%), az e-mail marketing (51%), a céges weboldalon keresztül történő kommunikáció (59%), és egyre nagyobb teret nyer a személyes kapcsolattartás, az irányított üzleti kapcsolatépítés (másnéven: networking) szerepe (54%).
Az épülő márkák hódítanak
Szintén a jövőt feszegető kérdések között a megkérdezettek nyilatkoztak arról is, hogy mely szakmai tudást, marketing eszköz ismeretét szeretnék a jövőben fejleszteni, erősíteni? Ennek alapján a hazai kkv-k legnagyobb arányban a közösségi médián való hatékonyságukat (51%), a márkaépítési aktivitásukat (48%), az e-mail marketingük stratégiáját (37%) és Google Adwords hirdetéseik konverzióját kívánják fejleszteni (35%) és ezt - szintén a kutatás egy kérdése alapján - hazai guruk anyagaiból és/vagy konferenciákon kívánják megszerezni.
Kapcsolódó cikkek:
Ezek a kkv-k legnépszerűbb marketingeszközei
Változatlanok a kkv-k várakozásai
A KKV-szektor sikertényezői
3 ok, amiért a networking kell a marketinghez
Tízből kilenc KKV optimista és együttműködő
Reklámtrendek a kkv-knál
Díjazták a legsikeresebb magyar kkv-kat
A magyar vállalkozások már használják az appokat és szoftvereket
Az uniós források nagyban befolyásolják a kkv beruházásokat
Eltérő véleményen a kkv-k
Az egyik kkv beruházna, a másik nem
|