Hírek
22449 hír az adatbázisban
Még spórolnak a marketingen a hazai kkv-k
Marketinginfo.hu - 2016-01-04 10:14
Kutatás

Többek között ez derül ki a Marketing112 legfrissebb, hatodik alkalommal elkészült KKV Marketing Felmérés 2015 című kutatásából.

Az online felmérésben 2000 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit, továbbá egyéni vállalkozót, marketinges döntéshozót kérdeztek meg vállalkozásuk 2015. éves marketingjéről, konkrét tevékenységéről és annak eredményeiről. A nem reprezentatív felmérés szerint a megkérdezett vállalkozások 41%-a kismértékű forgalomnövekedésről, 17%-uk a vártnál jobb évről beszél.

Kinek a dolga a marketing egy kisvállalatnál?

Egyre több cégnél gondolják úgy, hogy a marketing nem a cégvezetők feladata. A megkérdezett vállalkozások csupán 60%-ánál foglalkozik a cégvezető az operatív marketinggel - ez az érték változott a legtöbbet az elmúlt 6 évben. 2009-ben, az első felmérésnél a válaszadók 76%-a nyilatkozott úgy, hogy cég első embere felelős a marketingért. A kutatás alapján a cégek 22%-a gondoskodik ma már kiszervezett marketingesről, vagy delegál cégen belül marketinges munkatársat.

Kompetencia és tanulás

Arra a kérdésre, hogy mi jellemezte a 2015-ös stratégiájukat, a cégek közel fele (így legnagyobb arányban) azt válaszolták, hogy meglévő ügyfeleikkel foglalkoztak többet. A jövőbe mutató kérdésre viszont az új piacok meghódítását (49%) és tanulást, kompetencia-fejlesztést jelölték meg (58%). 2016 tehát a tanulás éve lesz a hazai kkv-knál.

Kevés pénz jut ...

Nem ilyen fényes viszont a helyzet a marketingre elkülönített büdzsé területén. Az elmúlt 6 évet tekintve tendenciaszerűen kevesebbet, a válaszadók 62%-a csupán a bevétel maximum 5%-át költi marketingre. Az úgynevezett "nagy összeget költők" száma évek óta szinte változatlan (8%).
"'A marketing költség' - talán ez az egyik legnagyobb tévhit, ami a cégvezetők fejében él. A konferencián sokat beszélünk majd ennek cáfolatáról. Hiszen ma már olyan fejlett analitikai lehetőségek állnak rendelkezésünkre, hogy a marketing kiadásokat könnyen befektetéssé tudjuk konvertálni. A marketingre annyit kell költeni, amennyit csak tudunk, és ha valamilyen kampány nem hozza meg a várva várt sikert, akkor önvizsgálatot kell tartanunk, mert vagy a termékben, vagy a kapcsolódó szolgáltatásban, esetleg a célközönség megválasztásában, a feléjük folytatott kommunikációban rejlik a hiba" - egészítette ki a kutatás eredményét Miklovicz Norbert, a Marketing112 kisvállalati marketingszakértője.

Imádják a Facebookot - menő a kapcsolatépítés

Továbbra is vezető helyen áll a kis- és középvállalkozások online marketing eszköztárában a Facebook (63%), az e-mail marketing (51%), a céges weboldalon keresztül történő kommunikáció (59%), és egyre nagyobb teret nyer a személyes kapcsolattartás, az irányított üzleti kapcsolatépítés (másnéven: networking) szerepe (54%).

Az épülő márkák hódítanak

Szintén a jövőt feszegető kérdések között a megkérdezettek nyilatkoztak arról is, hogy mely szakmai tudást, marketing eszköz ismeretét szeretnék a jövőben fejleszteni, erősíteni? Ennek alapján a hazai kkv-k legnagyobb arányban a közösségi médián való hatékonyságukat (51%), a márkaépítési aktivitásukat (48%), az e-mail marketingük stratégiáját (37%) és Google Adwords hirdetéseik konverzióját kívánják fejleszteni (35%) és ezt - szintén a kutatás egy kérdése alapján - hazai guruk anyagaiból és/vagy konferenciákon kívánják megszerezni.





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Ezek a kkv-k legnépszerűbb marketingeszközei
  Változatlanok a kkv-k várakozásai
  A KKV-szektor sikertényezői
  3 ok, amiért a networking kell a marketinghez
  Tízből kilenc KKV optimista és együttműködő
  Reklámtrendek a kkv-knál
  Díjazták a legsikeresebb magyar kkv-kat
  A magyar vállalkozások már használják az appokat és szoftvereket
  Az uniós források nagyban befolyásolják a kkv beruházásokat
  Eltérő véleményen a kkv-k
  Az egyik kkv beruházna, a másik nem

További hírek ebben a kategóriában

Az informatikai szakemberek élet...
A fiatalok csupán 31 százaléka t...
Az elektromos mobilitásra való á...
Többen dolgoznak rövidített munk...