Hírek
23200 hír az adatbázisban
Pálinkakülönlegesség debütált
Marketinginfo.hu - 2015-12-09 11:11
Márkák

Kereskedelmi forgalomba került a prémium párlatokat előállító családi manufaktúra új terméke, a Márton és Lányai Crystallum.

December közepétől megvásárolható a Márton és Lányai pálinkaház által a Budavári Pálinka- és Kolbászfesztiválon bemutatott Márton és Lányai Crystallum. A kilencszeres Destillata aranyérmes Márton János főzőmester által készített párlat egyedi Ajka kristály üvegben, kizárólag néhány csúcsgasztronómiát képviselő étteremben lesz megvásárolható.

Az esemény alkalmából a Costes Downtownban Tischler Petra, a Costes Downtown sous chefje, Márton János főzőmester, Harmath Csaba gasztronómiai szakértő és Borbáth Gabriella pálinkaszakértő beszélgetett a fine dining és a magyar pálinkakultúra kapcsolatáról és helyzetéről.

Szó esett arról, hogy a pálinkakészítés hosszú utat járt be, mire a szocialista táplálkozáskultúrában betöltött alacsony pozíciójából indulva Magyarország 2004-ben megkapta az Európai Uniótól a pálinka szó kizárólagos használatának jogát, majd mára az egyes főzdék termékei megjelentek a prémium éttermek kínálatában.

"A kilencvenes évek végén és még a kétezres évek elején kapható pálinkák minősége is jelentősen elmaradt a jelenleg kereskedelmi forgalomban lévő gyümölcspárlatok minőségétől. Annak idején a 2004-es EU rendelet adott alapot annak, hogy a helyzet megváltozhasson. A következő évben már megrendezték az első Budapesti Pálinka Fesztivált és a kereskedelmi főzdék marketing tevékenységének hatására a pálinka napjainkra divattermékké vált"- mondta el Márton János, a Márton és Lányai pálinkaház főzőmestere.

Tischler Petra szerint ezzel a folyamattal párhuzamosan a pálinka fogyasztási szokások is változtak. "Régebben jellemzően étkezés előtt ittak az emberek pálinkát. Ma már nem jellemző, hogy az étkezés melyik szakaszában fogyasztunk, lehet a végén, sőt akár közben is. Az egyre több ízváltozat megjelenésének hatására kialakult egy nyitottság a különböző érdekességek, például a vadgyümölcsökből készült pálinkák irányába. Mostanában azonban azt tapasztaljuk, hogy vendégeink egyre jobban visszatérnek az alapízekhez, miközben a minőség iránti igény folymatosan fokozódik" - mondta el a Costes Downtown sous chef-je.

"A prémium felett elhelyezkedő kategória esetében már nem a piaci igényeknek való megfelelés a cél. Egy szuperprémium kategóriás főzet a főzőmester minden energiáját és legjobb tudását tartalmazza. Nem feltétlenül a fogyasztói ízlésnek próbál megfelelni, hanem inkább a főzőmester egyéniségét tükrözik" - mondta el a rendezvényen Borbáth Gabriella pálinkaszakértő.

Az ország legértékesebb pálinkáját a főzőmester elsősorban magának és családjának készítette, kifejezetten ritka alkalmakra. Gondosan "babusgatva" tartotta éveken át, de mostantól 100-100 palack forgalomba kerül, mint az egyik legelismertebb pálinka manufaktúra új csúcstétele.

A Crystallum így készül: az adott napon leszedett gyümölcs a következő nap délelőttjén az erjesztőkádba kerül, a kierjedést követően pedig legkésőbb tíz napon belül a főzőüstbe. A prémium termékeket felülmúló minőséget az biztosítja, hogy a négy főből álló tesztelő csapat csak a vizsgált minták legjobbnak ítélt 2-4%-át teszi félre. Így, kizárólag a legjobb minták házasításával születik meg a Crystallum.

A meghívottaknak az esemény alkalmából különleges kóstolási élményben lehetett részük. A rendezvényen Tischler Petra bemutatta a két Crystallum ízre (szilva és kajszibarack) komponált bisztrófalatjait, amelyek kíséretében lehetőség nyílt Magyarország csúcspálinkájának kóstolására is.





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Mi lehet az olasz párlatok népszerűségének titka? (x)
  Az SZTA bővített a divatipari portfólióját
  Új prémium magyar márka Moszkvában
  Új termékcsalád a Márton és Lányai pálinkaháznál
  Exkluzív pálinkákat vezet be a piacra a Várda-Drink
  Megvan az év pálinkája
  Birskörtepárlat lett idén Magyarország Legjobb Pálinkája
  Egyedi ötlettel népszerűsítik a pálinkát
  Mit iszunk a pálinkán?

További hírek ebben a kategóriában

Marketing Summit 2023: márkák, ü...
Hibrid divat, avagy a sneaker és...
A lakosság 95 százaléka rendszer...
A Miller Genuine Draft prémium s...