Az elemzés a
Mobile Marketer-en jelent meg és 2015 legsikeresebb mobilmarketing kampányai alapján választotta ki, mi kell ahhoz, hogy ezekből trend legyen.
Kapcsolatépítés: az idei év legsikeresebb mobil marketing kampányai képesek voltak arra, hogy mélyítsék a kapcsolatot a márka és a fogyasztók közt. A Gatorade üdítőitalmárka például több guatemala-i iskolában tudta elérni, hogy megváltoztassák a mozgássérült gyerekek segítését, mindezt egy edukációs alkalmazással. Hasonló példa a Samsung-é, akik Backup Memory app-ot fejlesztettek Alzheimer kórban szenvedő betegeknek: az alkalmazás úgy működik, hogy ha a beteg telefonja érzékeli egy családtag vagy barát mobilját a közelben, akkor emlékeztető videókat és képeket vetít le a beteg ember telefonján, hogy a közelmúlt közös emlékei felidézhetők legyenek.
Megosztás: a sikeres mobilmarketing kampányok valamilyen módon felkínálják a megosztás lehetőségét. A Foot Locker cipőáruháznak ez olyan jól sikerült, hogy 61 millió NBA fan-t tudtak megszólítani azzal a felhívással, hogy készítsenek trükkös kosárlabdás videókat, amelyek közül a legjobbakat "újrajátsszák" egy meghívott NBA játékossal.
Multichannel támogatás: a harmadik legfontosabb trend, hogy a sikeres kampányok más csatornákon is visszaköszönnek, például print és TV felületeken reklámoznak mobil applikációkat.
IoT, mint marketing eszköz: valószínűleg 2016 nagy újítása lesz. Az elemzés az idei évből azt az okosbóját emelte ki, amelyet az ausztrál internetszolgáltató, az Optus fejlesztett ki, amely figyelmezteti a vizimentőket, ha a bóját cápák közelítik meg.
Mikrovideók, hosszú sztorik: szintén trendnek értékelhető eszköz, amelyben többrészes videók kapcsolódnak termékbevezető kampányokhoz; nagy sikerrel alkalmazták idén ruházati márkák, többek közt például a Gap a tavaszi kollekció bevezetéséhez.