"A marketing szerepe megváltozott, most már nem menedzserekre, hanem technológusokra van szükség." Ram Krishnan, a PepsiCo snack részlegének vezető marketingese az Advertising Week 2015-ön beszélt erről New Yorkban - írja a
warc.
A marketing szakmában egyetlen terület fog változni a közeljövőben, ez pedig az információ-technológia. A fogyasztók most már hatékonyan tudják hallatni a hangjukat a márkákkal kapcsolatban a digitális felületeken. "A fogyasztók immár nem passzívak. Függők. Kell nekik a kétirányú kommunikáció" - fűzte hozzá Krishnan.
A második az adat, ami a kommunikáció minden részét áthatja, a kampányok tematikájától a hatékonyság méréséig. "Máshogy gyűjtjük már be a fogyasztói véleményeket. Régen odamentünk néhányukhoz, hogy beszéljünk velük. Ilyet ma már nem csinálunk. Most adat van, az adat maga a fogyasztói információ."
A reklámblokkolók népszerűsödése azt sugallja, hogy a fogyasztók ellenállnak az üzenni próbáló márkáknak, de a konferencián felszólaló Frito-Lay marketingese optimista: "önként adják az adatot a fogyasztók, ha értéket kapnak érte cserébe."