Hírek
20369 hír az adatbázisban
Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Spar
Marketinginfo.hu - 2015-11-23 09:25
CSR

Plakátokkal kampányol 10 budapesti üzletében a Spar, amellyel az Európai Hulladékcsökkentési Héthez csatlakoztak.

A Spar is csatlakozott az Európai Hulladékcsökkentési Héthez, ennek keretében arra ösztönzi vásárlóit, hogy válasszanak közeli lejáratú termékeket. Az áruházlánc tapasztalatai szerint sokan "hátulról" kezdik a vásárlást, azaz a polcokon a legutolsó terméket választják, mert annak távolabbi időben van a minőség megőrzési ideje, így a fogyasztó úgy gondolja, hogy időt nyer az élelmiszer elfogyasztásához. Az áruházi plakátkampány arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a későbbi dátum választása többnyire élelmiszerpazarláshoz vezet. Ha ugyanis mindenki a távolabbi időpontot választja, akkor a termékek egy jelentős része a polcokon marad, s hiába a készletkisöprő árakció, a sok lejárt élelmiszer végül a hulladékok között landol.

A probléma nem új keletű, ezért a Spar már évek óta hatékony megoldásokat alkalmaz: a megmaradt élelmiszereket - amennyiben alkalmasak arra - állatvédelmi alapítványoknak, egyesületeknek adja át. Jelenleg a Spar több mint 100 szervezettel áll kapcsolatban, és járul hozzá az általuk mentett, vagy támogatott állatok élelmezéséhez.

Az adományozásra nem kerülő élelmiszer melléktermékeket 2010 óta biogáz üzemben hasznosítja a Spar. Ezt a technológiát az élelmiszer-kereskedelmi láncok közül elsőként alkalmazta a cégcsoport. A Spar által működtetett egységekben - több mint 400 üzlet, két logisztikai központ és egy húsüzem - megközelítőleg évi 1900 tonna biológiailag lebomló hulladék képződik, amelyből környezetbarát, úgynevezett zöld energia előállítása valósul meg, így is csökkentve a környezetbe kijutó káros anyagok mennyiségét. 1900 tonna élelmiszer melléktermék megközelítőleg 1.330.000 kWh energia termelését teszi lehetővé. Ez az energiamennyiség pedig több mint 300 háztartás éves áramfogyasztását fedezi.






NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A jobb minőségű étrend nagyobb élelmiszerpazarlást eredményez
  A SPAR vásárlóival együtt tesz az élelmiszerpazarlás ellen
  Egyre többen szeretnénk tenni az élelmiszerpazarlás ellen
  Az LG az élelmiszerpazarlás ellen
  Üveghulladék gyűjtés a SPAR-ban
  Tesco az élelmiszer-pazarlás ellen
  Rossz szokásainkat kutatta az Unilever
  Nielsen: értékben és mennyiségben is nőtt az élelmiszer-kiskereskedelem
  SPAR lett az Év Boltja
  Egy átlagos magyar évente 85 kilogramm papírhulladékot termel
  Kampány a lakossági élelmiszer-hulladék csökkentésére

További hírek ebben a kategóriában

Megbízható Munkaadó díjat kapott...
A Szerencsejáték a fogyatékosság...
Újabb elektromos töltőállomást a...
Életpályamodellt kínáló ösztöndí...