A legemlékezetesebb logók letisztulta és egyszerűek - derül ki az
ADWEEK-en. A 10 leginkább maradandó logó a Nike-é, az Apple-é, a McDonald's-é, a Coca-Coláé, a Google-é, a Microsofté, a Pepsié, az Amazoné, a Targeté és az Adidasé.
"Az egyszerű volt a leggyakrabban előkerülő szó" - mondta a felmérést végző Siegel + Gale globális kutatási igazgatója, Brian Rafferty. "Ez a legfontosabb logó tulajdonság az emberek szerint."
A tanulmányt 3000 brit és amerikai fogyasztó válaszai alapján állították össze. A megkérdezetteknek értékelniük kellett a legnagyobb márkák emblémáit (több mint 100-at).
Az emlékezetes logók 13 százalékkal nagyobb eséllyel keltik fel az emberek figyelmét, 7 százalékkal valószínűbb, hogy a láttán többet akarnak tudni a márkákról, és 6 százalékkal többen tartják egyedinek az embléma mögött húzódó márkát.
"Most már van egy dizájnmércénk" - mondta Rafferty. "Az is kiderült, hogy az emberek nagyobb valószínűséggel tartanak pozitívnak egy olyan brandet, amit már ismernek. Sok cég félreérti a logó célját. Van, aki azzal fordul hozzánk, hogy a logó megbízhatóságot sugározzon. Szerintünk ez sokkal inkább a márka dolga, mint a logóé."