Hírek
22818 hír az adatbázisban
Kutatás: Mennyire kreatívak a magyar ügynökségek?
Marketinginfo.hu - 2015-10-15 12:07
Kutatás

Nagyon fontos a kreativitás, és évente egy-két igazán kreatív ötlet születik - így vélekedtek a marketing döntéshozók abban a kutatásban, amelyet a Progressive Reklámügynökség megbízásából a VIPR készített.

Lezárult a Progressive "Anonim kérdőív a kreativitásról" című projektje, melynek lebonyolításával a VIPR kommunikációs ügynökséget bízta meg. A kutatásban több mint 60 marketing döntéshozó vett részt, és őszinte véleményük néhány meglepő adatot is szolgáltatott.

Azt talán előre is meg lehetett volna tippelni, hogy a marketingesek nagy része évente csupán egy-két igazán kreatív ötlettel találkozik. Ugyanakkor bő egyötödüket "elkényeztetik" az ügynökségeik, hiszen ők rendszeresen kapnak valódi kreatív ötleteket, ám ezekből csupán egy-kettő jut el a megvalósulásig, míg megközelítőleg minden tizedik döntéshozó úgy válaszolt, hogy a tavalyi évben egyetlen ötlet sem jutott el a végrehajtásig. 15 százalék azonban azzal büszkélkedhet, hogy tavaly minden beadott kreatív ötletével a fogyasztók is találkozhattak.

A kutatás arra is rákérdezett, hogy milyen okok akadályozzák az ötletek megvalósulását. Ebben a kérdésben a lehetséges okok relevanciáját 1-től 5-ig kellett értékelnie a kitöltőknek. A nemzetközi központtól vagy a topmenedzsmenttől érkező elutasítást, mint okot a válaszadók 60 százaléka érezte igaznak, míg ennél is többen értékelték úgy, hogy a kreatív ötletek elvérzésének fontos oka a büdzséhiány. Szintén jellemző kategóriába került a nehéz megvalósíthatóság, és a járt út választása az újdonság helyett.

Jó hír viszont az ügynökségek részére, hogy a döntéshozók nagy része úgy érzi, nem jellemző, hogy a kreatív ötletek öncélúak lennének vagy nem találnák el a célcsoportot. Az azonban figyelmeztető lehet, hogy sok esetben az ötlet eredetisége kifogásolható, hiszen a válaszadók jellemzőnek érezték, hogy az ötlet azért nem valósul meg, mert már másutt is látták vagy éppen nagyon emlékeztet egy korábbi kampányra. Az ügynökségek számára fontos információ, hogy a kampány értékét növelő tényezők között előkelő helyet ért el a kreativitás, csupán a profi lebonyolítás tudta megelőzni a népszerűségi listán.

A kérdőív rákérdezett arra is, hogy mi alapján ítélik meg a döntéshozók mennyire kreatív egy adott ügynökség. A válaszok alapján ebben a kérdésben az előélet sokkal kevésbé fontos, mint a produktum, hiszen az ötletek minősége több, mint 40 százalékát kapta a voksoknak, míg az eddigi munkák csupán 24, az elnyert szakmai díjak pedig 3 százalékot tudhatnak magukénak.

"Az ügynökségek és az ügyfelek gyakran nem ugyanúgy gondolkodnak egy-egy témáról, ami nem meglepő, ha nem ismerjük egymás gondolatait. Úgy vélem, hogy a kutatás eredményei segíthetnek egy kicsit jobban belelátni a döntéshozók gondolkodásába és fontos visszajelzésekkel szolgálhatnak nemcsak a mi, hanem az ügynökségi oldal valamennyi szereplője számára" - foglalta össze dr. Buzási Bence, a Progressiv kreatívigazgatója.






NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Fejleszd a gyermeked kreativitását számfestő készletekkel! (x)
  A Progressive-vel dolgozik a CIB Bank
  Városliget Café a Marketing Professzorokkal és a VIPR-ral dolgozik
  A Progressive nyerte a Dr. Oetker Vitalis tenderét
  A Progressive nyerte a Telekom BTL tenderét
  Ezúttal a készítőiknek szólt az óriásplakát
  Új szakember a Progressive-nél
  Sikeres félévet zárt a Progressive
  Kreatív kategóriagyőztes a Volvo reklám
  Magyarország piacvezető kreatívjai
  Fiatal kreatívokat invitál az Unilever
  Ezek a legkreatívabb hirdetők a médiában
  Autót ér egy jó kreatív ötlet a Fiatnál

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok megszokták az erős üg...
Sokan akár fel is mondanának rug...
Mi a sikeres karrierváltás titka...
A nők helyzete a munkahelyeken