Hírek
22673 hír az adatbázisban
Marketing és sales: két jó barát
Marketinginfo.hu - 2015-10-01 15:01
Digitális

Hogyan támogatja a marketing az értékesítést az online térben? Szakemberek osztották meg tapasztalataikat az Internet Hungary-n.


Négy szakember részvételével - Szávuly Krisztián (Microsoft), Németh Norbert (Tchibo), Rusvai Richárd (CM Sales) és Rácz István (Vodafone) zajlott le a szakmai kerekasztal beszélgetés, amelyet a MEC munkatársai moderáltak. A kérdezők többek közt arra voltak kíváncsiak, hogy az e-commerce hogyan hozza össze a sales és a marketing divíziókat és ez milyen szervezeti átalakítással jár. A Tchibo esetén az e-commerce alapvetően a sales területhez tartozik, amit marketing büdzsé egészít ki. A marketing költések mintegy 70 százalékáról értékesítési vezetők döntenek, önálló marketing igazgatói poszt nincs is a vállalatnál. Az is egyedi a cégnél, hogy a tchibo.hu nem corporate site, hanem webáruház.

4-6 hónap alatt lezajló szerkezeti átalakítással járt a Vodafone Magyarországnál az önálló digitális divízió és büdzsé kialakítása. A Vodafone-ra is jellemző az az általános telco adat, hogy a teljes marketingbüdzséjüknek már több mint 10 százaléka digitális formában realizálódik. A Microsoftnál a marketing és az értékesítés két önálló szervezeti egység, de nem kérdés a szoros együttműködés. Egyelőre még csak az offline marketing tevékenységek (sajtóhirdetések, rendezvények) hatásait elemzik megtérülési (ROI) szempontból.

A CM Sales ügyfelei között a legszorosabb és leghatékonyabb online sales-marketing együttműködés a bank és a telco szektor cégei közt tapasztalható, lemaradást pedig az offline marketingben a még jelentős tartalékokat kihasználni igyekvő FMCG vállalatoknál látnak.

Felmerült kérdésként, hogy a jelen lévő vállalatok milyen módon használják a social media-t az értékesítés támogatására. A Microsoft esetében a b2b értékesítésben egyértelmű a LinkedIn szerepe, főleg a lead-generálásban, b2c-ben pedig főként supportra használják a social media eszközöket. A Vodafone-nál és a Tchibo-nál is úgy látják, a social meia egyértelműen alkalmas eladásra, az pedig már a cégeken múlik, hogyan "terelik" a vevőket az online infogyűjtési, összehasonlítási, kiválasztási folyamatban.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Add el először a személyiséged, aztán a terméket! (x)
  Az Internet Hungary-n bemutatkoznak a felforgatók
  A magyar eladók végzik a legnagyobb örömmel munkájukat
  Internet Hungary: percenként másfél millió netes tartalom
  Internet Hungary: fókuszban a content
  Fogyasztók megismerése momentum kutatással
  Hirdetők és az online marketing
  Elkezdődött az Internet Hungary
  Internet Hungary: teljes pályás letámadás
  Elsöprő hatású lehet a digitalizáció

További hírek ebben a kategóriában

TikTok Hirdetés vs. Facebook hir...
Hosszabbít ‘Az Év Honlapja...
Okos konyhai eszközök és tippek ...
Indul a 20 éves jubileumi ‘...