A korábbi, költséges készpénzfelvételi tranzakció helyett a csekkeket ma már kártyás vásárlási tranzakcióként fizethetik be az ügyfelek.
Az elmúlt három hónapban - a csekkbefizetés során használható kártyás vásárlási tranzakció bevezetése óta - összesen 2.7 millió darab csekket fizettek be így az ügyfelek, 25 milliárd forint értékben. Egy ügyfél átlagosan 3 csekket fizet be egyszerre, csekkenként átlagosan 10 ezer forint értékben. Jelenleg az összes csekk csaknem 10 százalékát fizetik be bankkártyával az ügyfelek a postákon, de ez az arány fokozatosan emelkedik.
A Magyar Posta idei évének egyik legfontosabb lépése a csekk termék megújítása. Év elején kötelezővé tette a cég a csekk QR-kód feltüntetését, februárban pedig bevezette a csekkbefizető automatákat. Mindkét újítás népszerű, csekk QR-kód beolvasásával a Magyar Posta Mobil Applikációján keresztül eddig több mint 200 ezer csekket fizettek be az ügyfelek csaknem 2 milliárd forint értékben.
Sikeresek a csekkbefizető automaták is, eddig szintén 200 ezer csekket fizettek be az automatákon keresztül az ügyfelek, szintén több mint 2 milliárd forint értékben.
A Magyar Posta stratégiai célja, hogy a pénzügyi, pénzforgalmi tevékenységből fakadó bevételeit folyamatosan növelje. Ennek érdekében az elmúlt két évben megújította pénzügyi portfólióját, amelynek köszönhetően ma már 46 ezer ügyfél rendelkezik Posta Bankszámlával, több mint 35 ezer ügyfél pedig Befektetési Számlával. A Magyar Posta által közvetített megtakarítási állomány 540 milliárd forint, amelynek csaknem háromnegyedét állampapírban helyezték el az ügyfelek.