Hírek
23465 hír az adatbázisban
Kihívást jelent az okosvásárló
Marketinginfo.hu - 2015-09-10 14:06
Kereskedelem

A MasterCard felmérése szerint nem az alacsony ár az elsődleges tényező vásárláskor.


Vásárlásaink során nem a kedvezmények és a különféle akciók befolyásolnak minket leginkább, sokkal fontosabb az ár-érték arány - derül ki a MasterCard friss jelentéséből. A mai vásárlók 82 százaléka számára az okozza a legnagyobb örömöt, ha a megfelelő árut a megfelelő áron találja meg, és ennek érdekében hajlandó is több időt szánni a keresésre. A vásárlási folyamat során igénybe vett modern eszközök jelentős elmozdulást okoztak a fogyasztói magatartásban, ami új kihívások elé állítja a kereskedőket.

A MasterCard jelentése szerint az új, intelligens vásárló rendkívül sok időt tölt az interneten, jobban szeret a világhálón szörfölni, mint olvasni, főzni vagy sportolni. Túlnyomó többségük (80%) a vásárláshoz digitális eszközöket használ, legyen az a kereskedő honlapjának böngészése, az árak ellenőrzése okostelefonon vagy a termékkel kapcsolatos vélemények olvasása táblagépen.

"A legutóbbi gazdasági válság mindannyiunkat megváltoztatta, beleértve azt is, ahogyan vásárolunk" - mondta Mathieu Loury, a MasterCard egyik vezető kereskedelmi tanácsadója. "A legfontosabb, hogy megértsük, mi motiválja a fogyasztókat. Ezt támasztották alá kérdőívünk kitöltői is: a válaszadók 51 százaléka csalódott, amiért a kereskedők nem tudják, mire vágynak. Hiába a sok akció és a folyamatos kedvezmények, a tudatos vevőt nem csupán az árak vezérlik, hanem az érték is."

Ebben a változó környezetben a kereskedők számára kritikus területté vált az ügyfelek megtartása, mellyel kapcsolatban a kutatás megdönti azt az alapvető hiedelmet, miszerint a vevőt a hűségprogramok teszik visszatérő vásárlóvá. A kitöltők számára az érték (44%), a múltbeli tapasztalat (36%) és a kényelem (34%) nagyobb szerepet játszik a törzsvásárlóvá váláskor, mint a hűségjutalmak (26%).

A MasterCard jelentése szerint a vásárló megtartásához az első lépés az, hogy törődjenek vele és tegyék intenzívebbé a vele való kapcsolatot: kezdjenek párbeszédbe, és lássák el kellő mennyiségű információval.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A Mastercard frissebb kutatása
  Új fizetési módok hatásait elemezte a MasterCard
  Jönnek az okosruhák
  Csökken a márkahűség
  Kedvezményprogram a Mastercardtól
  Vásárlási szokásokat elemzett a Cetelem
  Tarolnak a hűségprogramok
  Az okostelefon használókat kutatta az NRC
  A hűségprogramok jövője?
  MasterCard: alapvető fontosságúak az apró élvezetek

További hírek ebben a kategóriában

Akár 30%-kal olcsóbbak az ünnepi...
Olcsó, de minőségi téli gumit ke...
Bombaárakkal indul a húsvéti sze...
Több mint 600 tonna füstölt húsá...