A fogyasztók 75,8 milliárd dollárt költöttek el a mobilweben 2014-ben az USA-ban, ami 33 százalékkal több az egy évvel korábbi eredménynél - áll a
MOBILESTRATEGIES360-on. A Javelin szerint 2019-ben 217 milliárd dollár lesz a szektor forgalma.
A mobilon vásárlók 78 százaléka az alkalmazásokon és a mobiloldalakon is költött pénzt, összesen 59,4 milliárd dollárt. A csak böngészőt használók 10,7 milliárdért, a csak applikációt használók pedig 5,8 milliárdért vásároltak.
Az amerikai okostelefon használók 19 százaléka vásárolt a mobilján valamit az elmúlt hét napban. A táblagép használóknál 20 százalék az arány. Ezen a téren az Ios-használók aktívabbak az androidosoknál. Az Iphone tulajdonosok 76 százaléka vásárolt az eszközén valamit az elmúlt egy évben. Az Ipadnál 77, az androidos telefononál 73, az androidos tableteknél pedig 72 százalék ugyanez a mutató. Az Amazon Kindle Fire-jénél pedig 74 százalék.
A mobilon vásárlók 51 százaléka vett tavaly fizikailag megfogható terméket, ami meghaladja a 2013-as 45 százalékot. A digitális termékeknél (alkalmazások, videók, zenék) viszont visszaesés történt. Játékot például csak 38 százalék vásárolt, szemben az egy évvel korábbi 40 százalékkal.