Hírek
21241 hír az adatbázisban
A V4-be viszi a díjnyertes borokat a Tesco
Marketinginfo.hu - 2015-06-12 09:10
Kereskedelem

7 Nagy Arany, 82 Arany és 30 Ezüst Díjat osztottak ki a Magyar Bormustra országos borverseny díjátadóján. A legjobbak közül hármat különdíjjal is elismert a verseny főtámogatója, a Tesco.

A vállalat és a versenyt szervező Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) közös célként fogalmazta meg, hogy az ország legjobb borait a nemzetközi piacokon is elismertessék. Az áruházlánc a Tesco Európa révén arra törekszik, hogy a díjnyertesek a visegrádi négyek országaiban is bemutatkozhassanak, a HNT pedig nemzetközi versenyeken támogatja indulásukat.

Az idei Magyar Bormustrára 124 pincészet összesen 409 mintát nevezett. Az elmúlt évek legnagyobb mintaszámú megmérettetésére 175 fehér- és 139 vörösbor érkezett.

A maximális 100 pontból 96 pontot elérve 7 bor is Nagy Arany díjat kapott. A legeredményesebb fiatal borász Geszler Tamás (Geszler Családi Pincészet), a női borász Gálné Dignisz Éva (Gál Szőlőbirtok és Pincészet), a legeredményesebb nevező pedig a Mészáros Borház lett. Best buy elismerést érdemelt a Bárdos és Fia Pincészet 2014-es Mátrai Chardonnay fehér bora és a Csobor Pincészet 2013-as Agárdi Cabernet Sauvignon vörös bora.

Különdíjat kapott a verseny főtámogatójától, a Tescótól három fajta győztes, aranyérmes bor is: a Frittmann Testvérek 2014-es Irsai Olivérje, a Gál Szőlőbirtok és Pincészet 2014-es Kékfrankos rozéja és Bock pince 2013-as Kékfrankosa. A Tescónak jelentős szerepe van a kelet-európai borpiacon, hiszen az előző pénzügyi évben Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia borforgalmának 40 százalékát a magyarországi Tescókban értékesítették. A Tesco Európa létrejöttével a magyar borászok előtt a nemzetközi piacok is megnyílhatnak.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Soproni és egri borok nyerték a 2018-as Magyar Bor Nagydíjat
  Díjnyertes borokkal bővít a Tesco
  Idén is Bormustra főtámogató a Tesco
  Franciaország új internetes oldallal erősíti a borturizmust
  Az OMÉK-on borozik a Tesco
  A Tesco támogatja a Magyar Bormustrát
  Kispincészet borkülönlegessége lett Somló bajnoka
  A Magyar Bor Akadémia tagja lett Bujdosó Ferenc
  A magyar borokat népszerűsíti a Lidl külföldön
  Bormarketing megbízást nyert a Geometry
  Az üzletek főleg hazai bort kínálnak a magyar vásárlóknak

További hírek ebben a kategóriában

g Csökkent a PC-k eladása
2019-01-16 11:05
1,7 milliárd forintból újult meg...
Magyarországon 20 százalékkal tö...
Európai terjeszkedésre készül az...
1200 milliárdot költöttek a magy...