Hírek
21748 hír az adatbázisban
GfK: ha külföld, akkor eBay
Marketinginfo.hu - 2015-06-04 13:03
Kutatás

A hazai online vásárlók külföldi kedvence az eBay, az Alibaba, a booking.com és az Amazon.com.

A GfK E-commerce Riportjának idei első féléves adatai a hazai online kereskedelem nagyfokú koncentráltságát mutatják. A hazai webshopok a megrendelések 88 százalékát viszik el, míg a külföldi online áruházak a maradék 12 százalékon osztoznak.

Az adatokból továbbra is az látszik, hogy a hazai e-kereskedelmi piac koncentrált, hiszen közel minden második megrendelés (a megrendelések 47 százaléka) a legnagyobb 30 cég weboldalán történik. A fennmaradó 53 százalékon több ezer weboldal osztozik. A top 10 a hazai online vásárlások egyötödét realizálja.

"Abban nincs változás, hogy a legtöbb megrendelést felvevő weboldal nem hazai: Magyarország legtöbbet használt weblapja az eBay. Az amerikai eredetű weboldal az összes magyarországi fogyasztói vásárlás 7,3 százalékát hasította ki magának a vizsgált 6 hónapban" - mondta el Dörnyei Otília, a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója.

A rangsorban második szereplő az összes online vásárlás 4,6 százalékát tudhatja magáénak, míg a harmadik legnagyobb online oldal 3,7 százalékot. A webshopok Top 30 listájára a vezető eBay mellett az Alibaba, a booking.com és az Amazon.com jutottak be külföldről. A listán szereplő többi online áruház Magyarországon bejegyzett vállalkozás által működtetett vagy .hu domainnévvel is rendelkező webshop.

A hazai és nemzetközi webshopok iránti kereslet megoszlásáról elmondható, hogy az elmúlt hat hónapban az összes vásárlás 88 százaléka realizálódott hazai oldalon, és 12 százaléka külföldi (azaz a vizsgálati kritériumok szerint nem .hu domainnevű) oldalon.
A nem hazai oldalakon a tipikus vásárlási kategóriák a ruházat és kiegészítők, kisebb méretű lakásfelszerelési cikkek, a telefon és IT-kiegészítők.

A kulturális termékek esetében (könyvek, belépőjegyek) a nyelvi adottságok miatt, illetve a nagyméretű műszaki cikkek esetében a szállítás miatt egyértelműen a magyar oldalak dominanciája látszik. A játék és sporteszköz kategóriákban azok a hazai oldalak a legjelentősebb szereplők, ahol a vevő és az eladó közvetlenül találják meg egymást.






NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Megváltozik az AliExpress üzleti modellje
  Ha online piacra lépést tervez, most fog belevágni
  Kiugróan jó félévet zárt az online kereskedelem
  A Permira veszi meg az Ebay Enterprise-t
  GfK: magas marad az IT termékekre a kereslet
  Hogyan vásárolunk online?
  Százszor több eladás, mint egy átlagos napon
  Online vásárlás: egyre nagyobb igény van a képkeresőkre
  Online vásárlással olcsóbbak az ajándékok
  Az online vásárlók egyharmada „mindenvevő”
  Rekordok dőltek Amerikában a kíberhétfőn is
  A neten nem fizetünk kártyával

További hírek ebben a kategóriában

Bekapcsolódik a hazai kutatás-fe...
Külső szakértők vezetik sikerre ...
Évente ötmilliárdért küzdünk az ...
Felpörgeti a családi vállalkozás...