"Az Országos Városmarketing Díj pályázatot azért alapítottuk, hogy felhívja a figyelmet a városok fejlesztésében egyre fontosabbá és egyre intenzívebbé váló marketingtevékenységre, annak sokszínűségére, eredményességére. A sikeres, hatékony marketingmegoldások elismerésével és azok széleskörű népszerűsítésével a Magyar Marketing Szövetség hozzájárul az igényes, szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez, segíti a tapasztalatcserét, s benne a megyék, a városok vezetői, szervezetei és a marketingesek közötti együttműködést" - nyilatkozta Dr. Piskóti István, a Miskolci Egyetem Marketing Intézetének vezetője, a zsűri elnöke.
Az MMSZ elkészítette a 2015-ös országos városmarketing térképet, amely bemutatja a marketingaktív megyéket és városokat. A térképből is jól látszik hogy mindösszesen három megyéből nem érkezett nevezés. Tíz város egynél több pályázattal nyert Városmarketing gyémántot, míg 22 város egy pályázattal nyert. Budapestről négy kerület adott be nevezést, amelyből két kerület részesült elismerésben.
A 36 várost képviselő szervezetek összesen 6 kategóriában pályáztak. Idén a rendezvény-esemény kategória volt a legnépszerűbb, melyre összesen 24 nevezés érkezett. Az ismert szakemberekből álló zsűri a pályamunkákat a megalapozott tervezés, a kreativitás, a szakszerű megvalósítás, a kitűzött célok elérését jelentő hatásosság és a források célszerű felhasználását jelentő hatékonyság szempontjai alapján értékelte. Minden olyan pályázat, amely megfelelt a zsűri előzetesen meghirdetett kritériumrendszerének elnyerte az Országos Városmarketing Díj gyémánt elismerését.
Az idei év fődíjasa, Tata városa ezentúl viselheti a "Marketing Fővárosa 2015" címet. Tata 5 nevezést nyújtott be, öt városmarketing gyémánt díjat nyert el és a versenykiírás szerint, aki a legtöbb gyémántot nyeri el az lesz az adott évben a Marketing Fővárosa.
A Városmarketing nagykövete különdíjat ez alkalommal holtversenyben két város - Eger és Győr - kapta meg. A Marketingaktív megye 2015 különdíjat Pest Megye nyerte. Ezt az elismerést azon megye kapta meg, ahonnan a legtöbb település részesült városmarketing gyémánt elismerésben. Budaörs, Szigetszentmiklós, Gödöllő és Vác városok révén vált Pest Megye a "Marketingaktív megyévé".