Hírek
23502 hír az adatbázisban
Kiállítási marketing: maradt az árérzékenység
Marketinginfo.hu - 2015-06-01 13:06
Kutatás

Nem reprezentatív felmérést készített a DisplayHáz.hu: 300, kiállítási marketingeszközöket - elsősorban: roll-up, reklámzászló, sajtófal, megállítótábla, pultok és kínálók - rendszeresen vásárlók körében.

A válaszadók 89%-a úgy nyilatkozott, hogy még mindig a megrendelendő termék ára alapján dönt elsődlegesen, ezután következik a termék minősége, a rövid elkészítési határidő, és az ügyintézés gyorsasága és megbízhatósága.

"Felgyorsult világban élünk, a szolgáltatók és a gyártók komoly harcot vívnak egymással, ennek következtében pedig versenyelőnyt jelenthet már az is, ha egy ügyfél rövid elkészítési határidőre kap ígéretet. Ebben van az egyik legnagyobb veszély is, hiszen a kivitelezők sokszor pengeélen táncolnak a gyártási határidő beígérését tekintve, csakhogy elnyerjék az ügyfél megbízását" - jegyzi meg Nagytörök Noémi, a kutatást végző cég ügyvezetője, akik maguk is már 10 éve foglalkoznak kiállítási marketingeszközök gyártásával.

"Az ár, a határidő és a minőség hármasa komoly összefüggésben van és ez a válaszadók véleményéből is tükröződik" - teszi hozzá Nagytörök Noémi. A válaszadók 40%-a ugyanis pontosan tudja, hogy a piacon kapható kiállítási marketingeszközök között jelentős minőségbeli különbségek vannak.

Meglepő az is, hogy a kutatásban résztvevő megrendelők közel 50%-a csak a honlapon látható információkra és képekre, valamint a kivitelező cégek elmondására hagyatkozik. Csak egy ennél kisebb, tudatosabb réteg ragaszkodik ahhoz, hogy személyesen is megbizonyosodjon a termék minőségéről a rendelés előtt.
A kutatás az ajánlatkérési szokásokat is vizsgálta: A válaszadók 65%-a nyilatkozott úgy, hogy általában 3 kivitelezőtől is kér ajánlatot, és ha megtalálta a megfelelő partnert, ahhoz ragaszkodva, mindig tőle kér elsőként ajánlatot (73%).

"A minőségi változás a kiállítási marketingeszközök piacán is elindult - és ezt partnereinkkel együtt mi is üdvözöljük. A kiállításon, rendezvényen megjelenő (megrendelő) cégek rájöttek, hogy sok kivitelező bár kedvezőbb árat kínál és megnyerő honlapot tart fent, de sokszor gyengébb minőségben, problémásan szállít. Továbbá csupán "csak" terméket ad, holott a színvonalas megjelenéshez számos többlet háttérszolgáltatás is szükséges, mint tanácsadás, komplex megoldások lehetősége, grafikai tervezés, pontos kiszállítás. Nem újdonság, de ezen a piacon is az maradhat fent hosszútávon, aki megbízható, tisztességes és átlátható folyamatok mellett minőségi termékeket kínál a bennük megbízó ügyfelei számára" - mondja Nagytörök Noémi ügyvezető.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Milyen a tökéletes alap egy makett esetében? (x)
  Kiállítási Marketing Díj az OMÉK-on

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok négyötöde saját ingat...
Meglepően gyorsan alkalmazkodtak...
Randstad HR Trends 2024: mire sz...
Az európai és a hazai felhasznál...