A programmaticot, azaz programozott média-felület vásárlást a szakemberek többsége a jövő meghatározó hirdetési rendszereként definiálja. Az online marketing szakma elfogadta a jelentőségét, a hirdetők közül is 10-ből 9-et biztosan érdekel - mondta a konferencián Erős Attila, a Fastbridge ügyvezető igazgatója, aki prezentációjában a sokatmondó F16-os vadászgép és egy F1-es versenyautó egymás mellé állításával illusztrálta a programmatic vs. Google Display Network kérdéskört. Egyet értett vele Balatoni Emese, aki több éven keresztül foglalkozott Google Adwords és Facebook kampányokkal és jelenleg a digitális szolgáltatások értékesítési vezetője a Centrál Médiacsoportnál, hozzátéve: a sokkal komplexebb programmatic igazi hozzáértést kíván.
A hirdetők az átláthatóságot keresik, biztosak akarnak lenni abban, hogy a nekik kellő célközönséget érik el. A beszélgetésen elhangzott, bár a programmatic rendszerek évről évre nagy súlyt kapnak a különféle szakmai konferenciákon, a hazai tapasztalat az, hogy az ilyen szolgáltatást nyújtó ügynökségeknek számos tréninget kell tartaniuk az ügyfelek részére. Gyakori eset a nehezen megfogalmazott online marketing cél (az átlagos "ismertség növelés" nem elég) is.