Adatvédelmi nap a DIMSZ és a NAIH szervezésében
Marketinginfo.hu - 2015-04-16 18:02
DM
Direkt marketing és promóció: az adatvédelemre vonatkozó törvény és a piaci helyzet sok esetben nehezen fésülhető össze.
A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség és a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság március 26-án közösen szervezte meg a kizárólag DIMSZ tagoknak szóló információs napot.
A rendezvényen Keszey Gábor (NAIH Adatvédelmi Osztály, osztályvezető) és Freidler Gábor (DIMSZ Adatvédelmi és adatbiztonsági tagozat, elnök) mutatták be álláspontjukat a NAIH gyakorlatáról, és a NAIH által a közelmúltban meghozott, bírságot kiszabó határozatokról.
A rendezvény egyik fő célja az volt, hogy a DIMSZ tagjai első kézből kaphassanak információt a 2011. évi CXII. törvény ("Infotv.") gyakorlatban való alkalmazásáról. Először a NAIH osztályvezető munkatársa a hatóság oldaláról mutatta be az eljárások lefolyását, külön figyelmet szentelve a cégek által elkövetett tipikusnak mondható hibáknak.
Az adatvédelmi előírások nem csak kommunikációs cégekre vonatkoznak; aki személyes adatot kér bármilyen regisztráció (hírlevél, nyereményjáték, adatbázis-építés) kapcsán, annak számos részletre figyelnie kell.
Az elmúlt időszak büntetési határozatainál a legnagyobb figyelmet a harmadik félnek történő adattovábbítás kérdése kapta. A határozatok kitértek arra, hogy külön helyet kell biztosítani annak, hogy a fogyasztó egyenként hozzájárulását adhassa, vagy megtiltsa, hogy mely cégeknek továbbíthatják adatát.
Szó esett a speciális promóciókat érintő gyakorlati teendőkről, például ha több céget is érint egy nyereményjáték, vagy ha hírlevelet küldünk az ügyfeleinknek. Utóbbi esetben fontos kiemelni a leiratkozás lehetőségét, Keszey külön kitért arra, hogy a félreértések elkerülése végett ajánlatos emlékeztetni a címzettet arra, hol iratkozott fel az adott hírlevélre.
Amennyiben egy cég promócióba kezd, és ezzel megbíz egy kommunikációs céget, máris gondoskodnia kell az adatfeldolgozó és adatkezelő közötti jogi viszony tisztázásáról. Azonban a törvény és a piaci helyzet sok esetben nehezen fésülhető össze; Keszey Gábor elmondta, a hatóság céljai között szerepel a piac edukációja, ezért lehetőség nyílik egyfajta konzultációra Adatvédelmi Audit keretén belül.
A DIMSZ a jövőben is tervez hasonló rendezvényeket. A szövetség célja, hogy a direktkommunikációs szakemberek jogszerűen alkalmazzák az előírásokat, ezáltal a fogyasztók is nagyobb bizalmat adhassanak az adatkezelők számára.
Kapcsolódó cikkek:
Adatvédelem és sajttermelés a DIMSZ rendezvényén
Adatvédelmileg jók a hazai webshopok
Adatvédelmi szakértővel bővült az ügyvédi iroda
A Crane-nel kommandózott a DIMSz
Elnököt választott a DIMSZ Adatvédelmi tagozata
Elnökségi tagokat választott újra a DIMSZ Közgyűlése
Networking vonalon erősít a DIMSZ
Adatvezérelt marketing workshop a DIMSZ-től
Meghosszabbított nevezési határidő a DIMSZ versenyében
Spam kisokost készített a DIMSZ
Új elnök és elnökségi tagok a DIMSZ-ben
Bővült a DIMSZ
Elindult a DM piac felmérése
Számos dolog kiderül a dm piacról
Contact Center piaci insight kutatás a DIMSZ-től
Turisztika: ügyfél-elégedettség kutatás a DIMSZ-től
|