Hírek
22818 hír az adatbázisban
A mobilhirdetés új fejezete: HTML5
Médiainfó - www.mediainfo.hu - 2015-04-09 17:00
Mobilmarketing

Szántai Éva, a Madhouse senior product manager-e a SM konferencia második napjának délutánján prezentált.

A HTML5 kifejlesztésének egyik fő célja, hogy a webes alkalmazásokhoz ne legyen szükség pluginek (például Adobe Flash, Microsoft Silverlight,Oracle JavaFX) telepítésére.

Miért jelent ez új fejezetet a mobilhirdetésekben, bannerekben? Például azért, mert rengeteg pénz spórolható meg azzal, hogy egy platformra kell csak programozni egy banner elkészítését, attól függetlenül, hogy mobilra vagy tabletra, esetleg desktopra kerül majd a tartalom.
A kézzelfogható előnyök ellenére a HTML5-öt nemcsak Magyarországon, de Nyugat-Európában is roppant kevesen használják.

HTML5 vs Flash témában a Madhouse munkatársainak is volt lehetőségük elemezni, értékelni, hogy a két módon elkészített banner miben tér el egymástól. Egy biztos, a végeredmény tekintetében nem láthatunk különbséget.

A Google ugyanakkor elkötelezett: amit hozzájuk Flash-ben töltenek fel, azonnal átkonvertálja HTML5-é.
Miért nem terjedt el mindezek ellenére a HTML5 a mobil eszközökön? Egyelőre hátrány, hogy nem egyszerű a grafikai módosítás, például olyan egyszerű ügyfélkérések esetén, hogy a hirdető cég logója néhány px-el kerüljön jobbra. További buktató az egységes specifikáció hiánya - zárta a prezentációt Szántai Éva.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Márkamegjelenés mobilon
  Kampánymonitorozó a Neotól
  A HTML5 átírja a mobilszolgáltatási piacot?

További hírek ebben a kategóriában

Jelentősen nőtt a mobilapplikáci...
A SHARE NOW Münchenben
Elindult a fővárosi közlekedési ...
Megjelent a Végtagmentő applikác...