Hírek
21748 hír az adatbázisban
A Ferrarinál is erősebb márka épült a Lego kockáiból
Marketinginfo.hu - 2015-03-23 17:01
Márkák

A világ legértékesebb márkája az Apple, de a legerősebb a Lego.

A dán játékgyártó megelőzte a Ferrarit a globális márkaerő rangsorban - áll a The Telegraphon. A Brand Finance márkaerő rangsora a marketing befektetéseket, és a belőlük felépülő imázst veszi alapul.

"Váratlanul ért minket a Lego előzése - nyilatozta Robert Haigh, a Brand Finance márkaszakértője. - A sikerben nagy szerepe volt a Lego mozifilmnek, de annak is, hogy a Lego mindkét nemet és minden korosztályt képes megszólítani. A gyerekek játszani akarnak vele, a szülők pedig nosztalgiával néznek a termékre."

A Ferrari visszaesésében a cég versenyautóinak gyenge szereplése, és a termékek mainstreamebbé válása játszotta a fő szerepet. "A Ferrari évről évre egyre kevesebb pontot szerez a Schumacher éra vége óta, de idén a forma-1-es csapat rossz szereplése az eddigieknél nagyobb visszaesést eredményezett. Azzal pedig, hogy nagyobb célközönséget kereső, alacsonyabbra pozicionált autókat gyártanak, kevésbé látják őket exkluzívnak" - mondta el Haigh.

Mindeközben az iPhone 6-tal sikereket, és az iWatch-ot hamarosan piacra dobó Apple lett a világ legértékesebb márkája. A Brand Finance becslése szerint a kaliforniai tech-vállalat neve 128 milliárd dollárt ér, amivel jócskán megelőzi a Samsungot (81 mrd $) és a Google-t (76 mrd $).

A márkanevek értéke a cégek pénzügyi teljesítményén, a márkába fektetett összegeken és a jogdíjakon alapul. Az 500-as lista első 10 helyezettje között a technológiai szektor dominál. A legerősebb brit márka a Vodafont. A 27 milliárdot érő telekommunikációs cég a 22. helyet érte el, megelőzve a HSBC-t. A szigetország márkáinak dobogójára a BT fért még fel, megelőzve a BP-t és a Barclays-t.

Az elmúlt év során a BT értéke 6, a BP-jé pedig 16 százalékkal nőtt. Haigh szerint a BP erősödésében komoly szerepet játszik, hogy a világ kezdi elfelejteni a 2010-es Deepwater Horizon katasztrófát.
A brit márkák közül a legnagyobb visszaesést a Tesco szenvedte el. A lánc nevének értéke 17 százalékkal 11 milliárd dollárra csökkent. "A Tesco esete jól példázza, hogy a rossz üzletpolitika mennyire káros lehet a márkára" - mondta Haigh.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Jelentett a Ferrari
  LEGO innovációk a BMW Motorrad közreműködésével
  Csillagok háborúja szelfikkel rukkolt elő a Lego
  Családi programokat indít a LEGO
  40 éve tanít játszva a LEGO
  Autócsodák LEGO kockákból

További hírek ebben a kategóriában

A Mattel a játékhamisítók ellen
Jelentett a Ferrari
Bírságot kapott a Porsche
A legjobb hazai márkák között az...