Hírek
22673 hír az adatbázisban
Az egyediség az iPhone fő vonzereje
Médiainfó - www.mediainfo.hu - 2015-03-13 09:14
Márkák

Az Apple kiváló tavalyi eremdényeit első sorban a 8 éves iPhone brandnek köszönheti.

Amikor a Millward Brown 2007-ben lefolytatta szokásos évi BrandZ kutatását, az iPhone épp, hogy csak megjelent - derül ki az MW honlapján. Az új játékos jelentősen különbözött a piac többi nagy szereplőjétől, a Motorolától, a Nokiától és az LG-től. Az Apple ezt jól kommunikálta, így az iPhone már akkor saját kategóriát teremtette, amikor még alig volt belőle valakinek. Egyedül a Blackberry tudta tartani vele a lépést egyediség tekintetében.

A spontán márkaismereti kutatásokon akkor még gyengén muzsikált az iPhone. A megkérdezettek 57 százaléka a Motorolát nevezte meg, ha meg kellett említenie egy mobiltelefon márkát. Az iPhone-t csak a megkérdezettek 2 százaléka említette meg. A felállás gyorsan változott. A következő évben már 13 százalékot szerzett az Apple márkája, az iPhone nevet pedig már a megkérdezettek 90 százaléka ismerte. Még mindig a Motorola hangzott el a legtöbbször a felmérések során (59%), de a vállalat piaci részesedése csökkent. A többi már történelem, a Motorola és a Nokia egyre több fogyasztót veszített el. Az Apple kihívására egyedül a Samsung tudott válaszolni a Galaxy sorozattal.

Az évek során az iPhone meg tudta tartani arculata egyedi jellegét. A prémium pozicionálás is megmaradt, azaz továbbra is relatív drága terméknek számított.

Hogy az egyedi arculat mennyire fontos, azt jól mutatja a Motorola esete. A cég 2007-ben még jól teljesített, de a differenciálásra nem fordított sok gondot, mostanra pedig jóval kisebb piaci részesedéssel bír, mint annak idején.

A mobiltelefonok rövid életciklusú termékek. Általában hamarabb avulnak el, mint amilyen gyorsan elromlanak. A verseny éles, aki nem tudja tartani a lépést az intenzív termékfejlesztéssel annak vége - írja a portál.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Csak néhány ötlet, amivel mégis sokat tehetsz iPhone-od akkumulátoráért! (x)
  Óriási OOH kampányban az O2
  Interaktív plakátkampány az Apple-től
  ReklámKlub Brandz: rendezvénysorozat sikeres fiatal márkákról
  Idén is az Apple a legértékesebb brand
  SAP: márkaelismerés több helyről is
  Tovább nő a márkaérték fontossága

További hírek ebben a kategóriában

Melyik motorolajat válasszuk? (x...
Első újrahasznosított Barbie
Mangalicakolbász és -szalámi - k...
Menő szabásvonal és egyediség a ...