Fókuszban a mobilfizetés
Médiainfó - www.mediainfo.hu - 2015-03-05 11:50
Mobilmarketing
A MasterCard legfrissebb felmérése szerint az elmúlt egy évben jelentősen nőtt az érdeklődés a mobilfizetések iránt.
A kutatásból, amelyet a kártyatársaság mutatott be a Mobil Világkongresszuson (Mobile World Congress), kiderült, hogy a fogyasztóknak a mobilfizetésről már nem a biztonsági kérdések jutnak eszükbe, hanem az új, továbbfejlesztett digitális lehetőségek. A MasterCard harmadik alkalommal publikálta a digitális fizetésekkel és mobil megoldásokkal kapcsolatos fogyasztói szokásokról szóló éves felmérését (Mobile Payments Study), amely azt mutatta, hogy 2014-ben lényegesen többször jelentek meg a mobilfizetéssel kapcsolatos hírek a közösségi médiában, mint az előző két évben. A beszélgetések hangneme és a fókusza is változott, a felhasználók sokkal pozitívabban nyilatkoztak a mobilfizetésről, mint korábban. Tavaly a posztolók a beszélgetések 94%-ában kedvező képet festettek az innovatív fizetési formáról, szemben a 2013-as 77%-os, és a 2012-es 70%-os aránnyal.
Míg a 2012-es és 2013-as jelentésekben is feltűntek a biztonsággal kapcsolatos félreértések és aggodalmak, 2014-ben a beszélgetések 91%-ában a felhasználók kedvezően nyilatkoztak a mobilfizetés biztonságáról. Mind a tokenizálás, mind a biometrikus fizetés meghatározó téma volt, jelentősen hozzájárulva ahhoz, hogy az adatbiztonsági kérdések is a legpozitívabb témák között szerepeljenek. A kutatás megállapította, hogy a mobilfizetésekről szóló beszélgetések fókusza - az innováción keresztül - a mobilfizetés előnyei felé terelődik. A biztonságról kevesebbet beszéltek a felhasználók, sokkal meghatározóbb téma volt a digitális innováció és a mobileszközök nyújtotta jobb felhasználói élmény (71%). A fogyasztók lelkesen osztották meg az okos eszközzel véghezvitt, akár hétköznapi vásárlásaikat is, és úgy látták, hogy a kényelem a mobilfizetés legjobb velejárója (94%). A kutatás szerint a további ösztönzők - például a kupon beváltási lehetőségek és a hűségprogramok - is fontosak a felhasználóknak, a további potenciális előnyök, amelyek a mobilfizetéssel járhatnak majd, pedig erősítik a fogyasztókat abban, hogy mobileszközt használjanak. A felmérés rámutat azokra a lehetőségekre is, amelyeket a MasterPass és más digitális fizetési szolgáltatások kiaknázhatnak.
A felmérést a MasterCard a PRIME Research kutatócéggel közösen készítette. A kutatás során több mint 19,1 millió közösségi média hozzászólást tekintettek át világszerte, a következő csatornákat vizsgálva: Twitter, Facebook, Instagram, fórumok, Weibo (Kína), Google+ és YouTube. A tanulmány 56 nemzetközi piacon megjelenő egyedi fogyasztói véleményt vizsgált, felölelve Észak- és Dél-Amerikát, Európát, Afrikát, Ázsiát és a Csendes-óceáni térséget.
Kapcsolódó cikkek:
Erősen kezdte az évet a mobilfizetés Magyarországon
A külföldi fizetéseknél is kedvelt a bankkártya
Kevesen ismerik a mobilfizetési appokat
Új fizetési módok hatásait elemezte a MasterCard
Megugrott a bankkártyás fizetések aránya
Bankolás, személyre szabva
Jelentősen nőtt az egyérintéses kártyahasználat Európában
Együttműködik a MasterCard és a Samsung
Termékfelismerős mobilfizetési rendszert fejleszt a Cellum
Gondok a mobilfizetéssel
Mobilfizetési rendszert tervez az easyJet
A PayPal a legismertebb digitális fizetési mód
Rekordot döntött a PayPal mobilfizetések száma az idei Black Friday napon
Mobilfizetéses rendszerét fejleszti a Starbucks
Mobilfizetéses bevételeit növelné a Starbucks
A versenytársak együttműködése kell a mobilfizetés elterjedéséhez
Új mobilfizetési rendszer a MasterCardtól
Új korszak a mobilfizetésben
Áttörést hozhat a mobilfizetésben egy magyar találmány
Összefogtak a mobilfizetés terjesztése érdekében a szolgáltatók
Promóciókkal lenne ösztönözhető a mobilfizetés
Mobillal lehet fizetni a vizsgadíjat
Mobilfizetés a SPAR-ban
Mobilfizetés, mobiltárca - eljött az idő?
Mobilról is befizethetők lesznek a csekkek
|