Elindult a DM piac felmérése
Marketinginfo.hu - 2015-02-03 17:07
DM
A piaci előrejelzésekre és a költésekre koncentráló DM Szenzor számait március elején jelentik be több társszervezet eredményeivel közösen.
A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) a DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásával ismét felméri a direkt marketing szektor megítélést, az egyes eszközök forgalmát és népszerűségét. A korábbi évekhez képest annyi változás történt, hogy a kérdőív rövidebb lett és a főbb számokra koncentrál, illetve a várható a trendekre. A szövetség egyre több csatorna-specifikus kutatást végez, így a DM Szenzor leginkább a piaci előrejelzésekre és a költésekre koncentrál.
A szövetség adatai szerint a tavalyi hazai direkt-kommunikációs piac 28,9 milliárd forintra tehető, ami az egy évvel korábbihoz képest 6 százalékos csökkenést mutat. Ennek fő oka az élesedő árverseny, miközben a DM tevékenység/aktivitás nem csökkent, sőt főleg a digitális szegmensekben még nőtt is.
"A tavalyi évre vonatkozó számokban várakozásaink szerint látszani fog az utóbbi időben egyre inkább előtérbe kerülő Big Data jelenség és az arra épülő adatvezérelt (data-driven) marketing hatása. A nemzeti direktkommunikációs szövetségek összefogásában tavaly ősszel elvégzett felmérés alapján mind az aktivitás, mind a büdzsék összességében ebbe az irányba tartanak, most meglátjuk a magyar piac hol tart ebben a folyamatban" - mondta el a felmérés kapcsán Huszics György, a szövetség elnöke.
A korábbi kutatáshoz hasonlóan a DM Szenzor adatfelmérése online történik, az adatokat február 10-ig várja a szövetség. A 2015-ös DM Szenzort a KutatóCentrum bonyolítja le, főtámogatója a Magyar Posta.
Kapcsolódó cikkek:
Nyomtatva vagy e-mailen is jöhetnek a reklámüzenetek
Networking vonalon erősít a DIMSZ
Adatvezérelt marketing workshop a DIMSZ-től
Elindult a DM piac felmérése
Ismét felmérik a direkt marketing piacot
|