A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 40 évvel ezelőtt, 1975 januárjában alakult. A jubileumi alkalomból megtartott évindító tájékoztatón a szövetség első alkalommal adta át a "Tiszteletbeli Örökös Tag" címet. Az elismerést az elnökség döntése alapján olyanoknak ítélik oda, akik elérték a nyugdíjkorhatárt, korábban legalább 5 éven keresztül az MRSZ tagjai voltak, és sokat tettek a magyar kommunikációs szakmáért.
Az első ízben kiosztott elismerést a Skála egykori marketingvezetője, Dr. Takács Ildikó, valamint a többszáz nagysikerű magyar reklámfilmet jegyző Sas István kapta. Takács Ildikó 1980-92 között a szövetség elnökségi tagja, majd a Reklám Világszövetség Magyar Tagozatának elnökeként a szövetség meghívott elnökségi tagja volt. Nevéhez köthető az Effie reklámhatékonysági verseny hazai meghonosítása is. A Skála marketingvezetői pozícióját követően dolgozott nemzetközi reklámügynökségnél is, a Young&Rubicam-nél Sas Istvánnal közösen számos nagyszabású kampányt levezényeltek.
A 40 éves jubileum alkalmából megtartott találkozón az egykori alelnök, Dr. Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára nagy léptékekben a magyar reklámszakma elmúlt negyven évét tekintette át. Beszélt többek között arról, hogy a szövetség mindig élen járt az újdonságok adaptálásában, illetve hogy kiemelt hangsúlyt helyeztek a szakma fejlődését szolgáló kutatások, tanulmányok készítésére.
Ezt követően Hivatal Péter alelnök a reklámpiac mai összetett helyzetét felmérő
szakmai tanulmányt ismertette.
A MOM Kulturális Központban zajló rendezvényt Urbán Zsolt elnök prezentációja zárta, aki előadásában a szövetség jövőképét vázolta fel. Urbán Zsolt hangsúlyozta, "a hatékony média piaci működésének alapvető feltétele a kiszámítható, a piac egészséges működését támogató szabályozás, a magas szintű önszabályozás és a felek - állami és piaci szereplők - közti párbeszéd egyensúlya."
Urbán Zsolt szerint a reklámadón túl számos más kormányzati intézkedés (Médiatörvény, vasárnapi nyitva tartást szabályozó rendelet, termékfelügyeleti díj, népegészségügyi termékadó, útdíj kiterjesztése, internetadó esetleges bevezetése) teszi kiszámíthatatlanná az ágazat működését. Az elnök kiemelte: a termékfelügyeleti díj bevezetésével egyértelműen a haza KKV-k belépési korlátját emelik. Az útdíj kiterjesztése komoly hatással van a fogyasztói szokásokra is.
A vasárnapi zárva tartás csökkenti a trade marketing eszközök hatékonyságát, és a vasárnapi kiadású print lapokra is komoly negatív hatással lehet. Az MLE decemberi reprezentatív kutatása szerint a vasárnapi print lapokat elsősorban a hiper-, és szupermarketetekben, diszkontokban, bevásárló központokban vásárolják - a vasárnapi vásárlók 51% ezeken a helyeken vásárol. A vasárnapi print vásárlók 70%-a biztosan lemondana arról a lapról az üzletek zárva tartása miatt, amit vasárnap vesz meg.
A piaci szereplők kizárólag a reklámozás csak egyes részeire vonatkozó önszabályozást gyakorolnak, ezért fontos az önszabályozás egységesítése felé való lépések megtétele. A Magyar Reklámszövetség a piaci szereplők által gyakorolt önszabályozás szintjének emelését szorgalmazza a Reklámetikai kódex, pályáztatási szabályok és tender útmutatók, ügynökségi díjazás, jogdíjak, ügynökségi bónusz területén.
"A fejlett és jól működő gazdaságok alapfeltétele a szakmai alapokon nyugvó párbeszéd a jogalkotó és a piaci szereplők között, tekintettel arra, hogy az állam kiemelt érdeke a fejlett, hatékonyan működő kommunikációs iparág. Mindehhez szükséges a szabályozási keretek meghatározása, a piaci transzparencia elősegítése, a hazai vállalatok támogatása és a hazai tartalomszolgáltatás minőségének emelése - fejtette ki a szövetség álláspontját az elnök.