Kiszorítják a kisebb PC-márkákat a nagyok
Marketinginfo.hu + MTI - 2015-01-14 08:45
Márkák
Továbbra is a Lenovo a piacvezető számítógép márka az IDC adatai szerint.
Csökkentek a személyi számítógép (PC) eladások a világpiacon a tavalyi negyedik negyedévben, a nagy márkák azonban növelték piaci részesedésüket a kisebb márkák kárára - derül ki az amerikai IDC informatikai és távközlési piackutató vállalat negyedéves elemzéséből.
2014 negyedik negyedévben 80,772 millió személyi számítógépet értékesítettek a világpiacon, 2,4 százalékkal kevesebbet, mint az előző év hasonló időszakában. Az öt piacvezető márka, a Lenovo, a HP, a Dell, az Acer és az Apple növelte eladásait és piaci részesedését a negyedik negyedévben, míg a többiek együttesen 20,7 százalékkal kevesebb készüléket értékesítettek, piaci részesedésük pedig 39,6 százalékról 32,2 százalékra csökkent.
A piacvezető 2014 negyedik negyedévében is a Lenovo lett, előnye azonban csökkent a második helyezett HP-vel szemben. A Lenovo 16,049 millió készüléket értékesített, 4,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Piaci részesedése 18,5 százalékról 19,9 százalékra emelkedett.
A HP 15,880, a Dell 10,879, az Acer Group 6,220, az Apple 5,750 millió személyi számítógépet adott el 2014 negyedik negyedévében.
Kapcsolódó cikkek:
Beszéljünk a mindenre (is) használható prémium számítógépekről! (x)
Megalakult a Budapesti Honvéd e-sport akadémiája
Új reklámkampány az Inteltől
Logót cserélt a Lenovo
A Lenovo kinevezte új észak-amerikai és EMEA elnökét
2014 legismertebb márkái a BrandIndex szerint
Díjeső a Lenovo-nak
Megnyitotta első magyarországi márkaboltját a Lenovo
Magyar vezérlésű nemzetközi kampány a Lenovótól
Fellendülést vár Kelet-Európában az IDC
IDC: tovább csökken a személyi számítógépek globális forgalma
|