A BT Tescókban telepített rendszere 76 Mbps sebességgel működik - derül ki a
V3.co.uk oldalon. A telekommunikációs vállalat kutatása szerint a fogyasztók 44 százaléka megy fel a világhálóra vásárlás közben, hogy utánanézzen a termékeknek, és összehasonlítsa az árakat. A boltokba telepített wifi termékinformációval, receptekkel és ajánlatokkal látja el a böngésző vevőket.
Tomas Kadlec, a Tesco technológiai igazgatója szerint a lépés célja az online és a fizikai vásárlás összeolvasztása. "A fogyasztók arra az élményre vágynak a boltban, amit a neten szoktak kapni: hogy gyorsan hozzáférjenek a termékinformációkhoz, az árakhoz és az ajánlatokhoz" - tette hozzá.
Luis Alvarez, a BT vezérigazgatója osztja Kadlec nézeteit. Szerinte az internetkapcsolat mára a vásárlási élmény fontos része lett számos szektorban.
A BT kutatása arra is kitér, hogy bár a vevők közel fele szívesen böngészi a netet vásárlás közben, sokan vannak azok is, akik szerint kényelmetlen a telefont kezelni a kosártologatás közben. Fontos megjegyezni azonban, hogy a Tescókban általában több vendéglátó ipari egység is üzemel, ahol az asztalok mellett lehetőség van a kényelmesebb internetezésre.
A nyilvános wifi rohamléptekkel terjed a briteknél. A Heathrow repülőtérnek a Fuji, a londoni földalatti megállóinak pedig a Virgin Media szolgáltatta a hálózatot. Az ország kormánya pedig több mint 1000 hotspotot kíván élesíteni egy nyilvános épületekben.