Elindult a hazai ügyfélszolgálati piac felmérése
Médiainfó - www.mediainfo.hu - 2014-11-12 16:49
DM
A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség a KPMG Tanácsadó Kft-vel közösen méri fel a telefonos ügyfélszolgálati piacot.
A felmérés kitöltői külön testre szabott összehasonlító elemzést (benchmarkot) kérhetnek, így részletes információkat kaphatnak saját call centerük működési paramétereiről az iparági átlagokhoz viszonyítva - írja a szervezet közleménye. A felmérés azokra a cégekre vonatkozik, amelyek egyidejűleg képesek több hívást indítani és fogadni, szervezetileg elkülönült, önálló Call Center területtel és megfelelő Call Center technológiával rendelkező egységek.
"A KPMG kiemelten foglalkozik Call Center tanácsadással működésihatékonyság-növelési témákban. A KPMG számára azért fontos a kutatás, hogy a Call Center piac méretéről, sajátosságairól hitelesen, naprakészen tudja tájékoztatni a magyar piacon működő üzleti partnereit" - mondta el Alföldy Katalin, a KPMG ügyfélkapcsolat-kezelési csoportjának szenior menedzsere.
A direktmarketing-piac mérete 2013-ban 28,9 milliárd forint volt, ebből a call center szektor költése 4,4 milliárd forintot tesz ki. A DIMSZ Contact center tagozata 2013-ben végzett insight kutatása alapján a hazai ügyfélszolgálati piac trendjeiről elmondható, hogy az outsource call centerekben a főállású alkalmazottak száma 50 %-ban 1-20 fő közé tehető és legtöbben megbízásos státuszban dolgoznak. Az operátor-toborzói csatornáknál vezet az internet, a spontán jelentkezés és a cégen belüli jelentkezés. Az ügyfélszolgálatos kollégák 73 %-a contact centerben dolgozik és csak 27 %-uk dolgozik távmunkában. A válaszadó cégek 2/3-a bejövő és kimenő szolgáltatásokat is nyújt, célcsoport tekintetében csak a lakosság felé szolgáltatnak. 50-50%-ban szolgáltatnak belföldre, illetve külföldre. A kitöltő cégek 43%-a alkalmaz hangrögzítést és 40%-a alkalmaz VoIP technológiát.
Kapcsolódó cikkek:
Okostelefonra költözhetnek az ügyfélszolgálatok
A foglalkoztatottak 3,5 százaléka \'ügyfélszolgálatos\'
Új vezetői kinevezések a KPMG-nél
Mintegy 2 ezer szobával bővül a magyar szállodai kapacitás 2018-ig
Új mobilapplikáció a DMRV Zrt.-től
Trendváltás előtt az ügyfélszolgálati rendszerek
A Xerox ügyfélszolgálata a legjobbak között
Átalakítja ügyfélszolgálatát a Whirpool
KPMG: kihívás a korrupcióellenes harc
A kkv-k fele fejlesztené marketingjét
Magasabb sebességbe kapcsol a vállalati hitelpiac?
Meghosszabbított nevezési határidő a DIMSZ versenyében
Ismét a legszebb hangú ügyfélszolgálatost keresik
Profit-növelés direkt kommunikációval
Iparági összefogás a spamek ellen
Jogi workshop és aktuális jogszabályi változások
Bevetésre indult az Adatvédelmi Kommandó
Bővült a DIMSZ
Számos dolog kiderül a dm piacról
Insight kutatás a hazai contact center piacról
Contact Center piaci insight kutatás a DIMSZ-től
|