Elstartolt a jubileumi Országos Marketing Konferencia
Marketinginfo.hu - 2014-11-06 12:39
Egyéb
Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség elnöke nyitotta meg a 25. jubileumát ünneplő szakmai konferenciát, ahol az első napirendi pont a marketing trendek jövő évi előrejelzése volt.
Dr. Piskóti István, MMSz elnökségi tag vetítette előre a piacot kihívások elé állító legújabb folyamatokat. "A trendek időtartama egyre inkább lerövidül. Mindemellett a marketing befolyás tovább növekszik" - emelte ki a Miskolci Egyetem, Marketing Intézetének a vezetője.
A marketinget - több más iparági szegmenshez hasonlóan - nem kerüli el az innováció igénye. Az innovatív teljesítmény mellett az innovatív együttműködés a vevővel a jövőben elkerülhetetlen tényező lesz, hiszen a fogyasztó nem egy passzív résztvevő a folyamatban, mivel egyre inkább erősödik a vásárlók individualizmusa és poraktivitása, így a termék helyett a vevő kerül a középpontba. A tudatos ügyfél várhatóan több kritikával, észrevétellel fogja illetni az adott márkát, amelyet a közösségi médiának köszönhetően villámgyorsan másokkal is meg tud osztani, így a válságmenedzsment mindennapos kihívása lesz a marketingesek számára.
Szinergia és érzelmek
A szakmában elkerülhetetlenné válik a koalíció, az együttműködési lehetőségek keresése a hatékony fellépés érdekében. A már szinte klisének számító nemzetköziség és az online egyre erőtejesebb szerepe megkérdőjelezhetetlenné válik. Mindemellett a marketing területén is azok tudnak sikeresen fellépni, akik ezt gyorsan, viszont hatékonyan teszik - mutat rá a szakember.
Várhatóan a one-to-one marketing legyőzi a tömeges marketinget. Az emóció szerepe is felerősödik. A racionális meggyőzés helyett az érzelmi érintettség elérése egyre szignifikánsabb. A vevő szerzés helyett inkább egy hosszú távú kapcsolat kialakítása, vagyis a vásárlók elköteleződése kap nagy hangsúlyt az elkövetkező időszakban.
Szabó Zsuzsanna
Kapcsolódó cikkek:
Háromnaposra bővül az idei Országos Marketing Konferencia
Kétnapos lesz az Országos Marketing Konferencia
Marketing nélkül nincs értékesítés
Marketing trendek 2016-ban
Marketing Hősök Kora, a szakma konferenciája
Trendi-e ma itthon a marketing?
Nem lekötni, hanem vásárlásra kell bírni a fogyasztót
A válságfogyasztótól a megokosodott vásárlóig
Hogyan ápoljuk hatékonyan az ügyfél- és vevőkapcsolatainkat?
Rendhagyó Közgyűlést tartott a Magyar Marketing Szövetség
Hivatalos az MMSZ Sportmarketing Tagozata
Tavaszi workshopok az MMSZ-től
Megújult az MMSZ honlapja
|