Hírek
21991 hír az adatbázisban
Amit a KPI-ról tudni akarsz, de sosem merted megkérdezni
Marketinginfo.hu - 2014-10-15 10:01
Digitális

Az Internet Hungary szerdai napjának reggeli előadásában Varga Péter, a Sberbank szakembere ismertette az egyre inkább trenddé váló adatkezelő metódus fő attribútumait.

Az "Amit tudni akarsz a KPI-ról, de sosem merted megkérdezni" című előadást azzal kezdte Varga, hogy a Sberbanknál (ahogy előző munkahelyén, a Citi-nél is) a legnagyobb kihívások egyike a KPI-ok megtalálása.

De mit is takar ez a rövidítés? A KPI-ok alatt azokat kulcsfontosságú teljesítménymutatókat értjük, amelyek esszenciálisak a vállalati stratégia és az üzleti eredmény kidolgozásához.

"Sok a PI, de melyik a kulcsfontosságú közülük?" - tette fel a kérdést a szakember. A választ azért nehéz megtalálni, mert nem csak iparág, cég és országfüggő, de a pillanatnyi piaci helyzet is nagyban befolyásolja. Ami biztos: a megfelelő információ hiánya rossz üzleti döntésekhez vezet, evidencia, hogy amit nem mérünk, azt nehéz megfelelően működtetni.

A KPI meghatározásához az első lépés a stratégiai célok meghatározása. Ezek lehetnek sokfélék: egy honlap forgalmának növelése, több like-oló gyűjtése, brandépítés, stb. Ha ezzel megvagyunk, fel kell térképeznünk, hogy mely üzleti területek érintettek az adott stratégia megvalósításában, és csak ezután jöhet a mérendő faktorok meghatározása. Ez utóbbihoz el kell merülni az adatokban, értékelni az egyes teljesítménymutatókat, és kiválasztani a nekünk kellőket.

Aki viszont azt hiszi, hogy ezzel kész is van a folyamat, az hatalmasat téved. Mivel a piaci helyzet folyamatosan változik. Időről időre (iparága válogatja) újra kell végezni a folyamatot, mert a ma KPI-a könnyen lehet, hogy holnapra értéktelen adattá válik. A KPI- keresés nem egyszeri feladat, hanem körkörös folyamat, amit újra és újra optimalizálni kell.

Pálfi Károly



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A Sberbank tavaszi kampánya
  Performance marketing banki szemmel
  Lezajlott a hazai digitális szektor legnagyobb rendezvénye
  Párhuzamosok: a stream és a dolgok internete
  Milyen a jó m-kereskedelem?
  Big data és a jövő fogyasztója
  Ilyen volt az Internet Hungary első napja
  Maslow büszke lenne ránk
  Eljött a marketing kora
  Feltörekvőben az interneten alapuló bizniszek új generációja
  Internet Hungary: átveszik felettünk az irányítást a gépek?
  Internet Hungary: újrahuzalozza világunkat a digitális ipari forradalom
  A Double Decker lett az Internet Hungary pr ügynöksége
  Új korszakot nyit meg az online videó
  Big data: ez még semmi!
  Adatdömping a Balaton partján – Internet Hungary tizennegyedszer

További hírek ebben a kategóriában

Még biztonságosabb a Balaton Sou...
Go live! a fesztiválszezonra
Adathordozóink megsemmisítése (x...
Virtuális kölyökkutya segít a gy...




Projektmenedzser
Főbb feladatok, munkák- ajánlati felhívás fogadása, műszaki ...
IT Manager
Feladatok: - Projekt menedzsment- Jelentések és projekt doku...