Hírek
23592 hír az adatbázisban
Egyre többen használunk mobilalkalmazásokat vásárlásra
Marketinginfo.hu - 2014-09-29 12:54
Kutatás

A MasterCard hétfőn a Kiskereskedelmi Világkongreszuson nagyszabású nemzetközi kutatást jelent be.

A kártyatársaság szakértők bevonásával összesen 20 kategóriában értékeli és rangsorolja az összes, Európában elérhető vásárlási mobilappot, a felmérés eredményét pedig végül MasterCard Mobil Top App Index néven teszi közzé 2015 márciusában a Mobil Világkongresszuson. A MasterCard adatai szerint az európai okostelefon-tulajdonosok több mint felének a telefonján már van vásárlási mobilapplikáció, amellyel 56 százalékuk legalább havonta egyszer vásárol is valamit.

A Mobile Top App Index célja, hogy felkutassa a sokszínű európai piac legjobb mobilalkalmazásait, és feltárja a mobiltechnológia vásárlási szokásokra gyakorolt hatásait - írja a vállalat közleménye. A MasterCard 2013-ban már végzett hasonló felmérést, akkor azonban még csupán kilenc közép-európai országban. Akkor Magyarországon a ParkolóÓra díjfizető alkalmazása bizonyult a legjobbnak.

"A mobilalkalmazások nagyon gyorsan lekövetik a vásárlói igényeket. Így minden eddiginél könnyebben vásárolhatunk és fizethetünk mobilkészülékkel. Egy jó telefonos alkalmazás segítségével pedig még a legegyszerűbb termék vásárlása is lehet interaktív, vagy akár szórakoztató élmény, legyen szó akár vonatjegy-foglalásról vagy pizza rendelésről. A Mobile Top App Index célja éppen az, hogy bemutassa a legjobb és leginnovatívabb vásárlási mobilalkalmazásokat, és minden vásárló vagy kereskedő számára hiteles tájékoztatást adjon ezekről" - mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A Mobile Top App Index program elindítását megelőzően a MasterCard kártyatársaság felmérést is végzett a vásárlók körében, hogy kiderítse, jelenleg hányan használnak ilyen mobilalkalmazásokat és mit vásárolnak a segítségükkel. Az előzetes felmérés kapcsán egy rövid video is készült, melyben mobilapp-használók beszélnek a tapasztalataikról, illetve a mobilos vásárlás előnyeiről.

Az európai okostelefon-használók több mint fele már letöltött valamilyen vásárlási appot a telefonjára, és jelenleg ezen válaszadók 56 százaléka használja ezeket rendszeresen (havonta legalább egyszer). A megkérdezett európai felhasználók 38 százaléka tervezi, hogy a következő 12 hónapban fog alkalmazáson keresztül vásárolni.

A legnépszerűbb vásárlási appok azok, melyek révén mobiltelefon-egyenlegüket tölthetik fel a felhasználók, vagy médiatartalmakat tudnak letölteni. Egyre népszerűbbé válnak azonban a divat- és szépségápolási cikkek vagy a színház-, mozi- és koncertjegyek vásárlására szolgáló alkalmazások is.

Míg a biztonság továbbra is fő szempont, a kutatás arra is rámutatott, hogy amennyiben a fogyasztók úgy érzik, hogy egy alkalmazás révén pénzt takaríthatnak meg, vagy leegyszerűsíthetik a vásárlás folyamatát, úgy szívesen vásárolnak még gyakrabban mobil applikációkon keresztül.

Chris Kangas, a MasterCard egyérintéses fizetési technológiákért felelős európai igazgatója elmondta: "Tisztában vagyunk vele, hogy a vásárlások jó része már mobileszközökön zajlik. Számos kereskedőnek vannak kitűnő applikációi, de a piacok és nyelvek különbözősége miatt nehéz ezek között eligazodni és megtalálni a legjobbat. Éppen ezért én is kíváncsian várom 2015 márciusát, amikor közzétesszük a most zajló felmérésünk eredményeit, hiszen ezek minden eddiginél átfogóbb képet adnak majd az európai vásárlási alkalmazásokról."






NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Kedvezményprogram a Mastercardtól
  Bankolás, személyre szabva
  Jelentősen nőtt az egyérintéses kártyahasználat Európában
  A MasterCard újabb készpénzmentes innovációja
  MasterCard: népszerű a PayPass
  Álomrandival kecsegtet a MasterCard
  Készpénzmentes könyvesbolt a MasterCard támogatásával
  Tippek a sikeres eladásösztönzéshez
  Idén kilencedszer: MasterCard - év bankja verseny
  Jelmezes vásárlásra ösztökél az Auchan
  Sokakat lázba hoznak az online leárazások
  Vásárlásra ösztönöz a közösségi média
  Fontosak az online értékelések
  Ajándékozásra, utazásra alig veszünk fel hitelt
  Nem járunk utána az autóhiteleknek
  Új szabályokat vezettek be az internetes vásárlásra
  Nem ösztönöz vásárlásra a meztelenség
  Impulzusvásárlásra a jól látható akciók és termékkihelyezések csábítják a vásárlókat

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok négyötöde saját ingat...
Meglepően gyorsan alkalmazkodtak...
Randstad HR Trends 2024: mire sz...
Az európai és a hazai felhasznál...