Az Egyesült Államokban a boltban mobilozók közel negyede (23%) valamelyik közösségi oldalt böngészi, 54 százalék pedig a vásárolni készült termékekről informálódik -
közölte a warc. Mindez a Millward Brown Digital "Getting Mobile Right" riportjából derült ki, amelynek végkövetkeztetése, hogy esszenciális elemmé váltak az okostelefonok a kereskedelem területén.
"A fogyasztók bensőséges viszonyt ápolnak telefonjukkal" - magyarázta Stephen DiMarco, a kutatócég elnöke. "Ami pedig még fontosabb, a mobilok megváltoztatják az emberek és a márkák közötti viszony dinamikáját" - tette hozzá a szakember.
A mobil vásárlók a felmérés eredményei szerint aktív alkalmazáshasználók. Közel felük (44%) applikációkat és böngészőt is használ, majd' háromnegyedük (72%) pedig nem használ többet 5 appnál.
A kutatásból az is kiderült, hogy egy mobilra szabott kampány márkafelismerés, márkaszimpátia és vásárlásösztökélés szempontjából akár 4-szer olyan hatékony is lehet, mint egy PC-alapú. A Millward Brown szakemberei szerint tehát érdemes az új eszközbe fektetni, mégpedig erős brandinggel, egyszerű színvilággal és érték-fókuszú üzenettel.