Az IAB Mobile Global Mobile Advertising Revenue tanulmánya szerint a mobilreklám-büdzsék 92 százalékkal növekedtek tavaly -
adta hírül a warc. A legnagyobb mértékű progresszió Latin-Amerikában zajlott le (215%), de Észak-Amerika (122%) és Európa (90%) is jelentősen tudott fejlődni a szegmensben. Szerényebb mértékű gyarapodást tapasztaltak Ázsia-Óceániában (69%) és a Közel-Kelet/Afrika zónában (45%).
Ami a régiók közötti megoszlást illeti, Észak-Amerikáé a legnagyobb szelet a tortából (41,9%, 8100 mill.$). A második helyet az Ázsia-óceániai térség szerezte meg (38,9%, 7525 mill.$), a harmadikat Európa (17,3%). Az öreg kontinenst a Közel-Kelet/Afrika zóna követi (1,2%, 225 mill.$) a sort pedig Latin-Amerika (0,7%, 144 mill.$) zárja. "Ezek az eredmények is bizonyítják, hogy a mobil szerepe egyre markánsabb a médiamix-ben" - nyilatkozta Anna Bager, az IAB mobil részlegének alelnöke.
A szegmens három alkategóriájából a display tudott a legnagyobb mértékben fejlődni (123,4%), a mobilkeresés 92,1, az üzenet kategória pedig 19,4 százalékkal gyarapodott a tárgyidőszak alatt.