Kutatás a mobil felhasználókról
Marketinginfo.hu - 2014-06-17 10:38
Kutatás
Az okostelefonok egyre nagyobb szerepet töltenek be az emberek mindennapi életében.
2013 végére a hazai oldalletöltések között a mobileszközről generált oldalletöltések már a 10 százalékos határt ostromolják, ami azt jelenti, hogy minden 10. oldalletöltést mobileszközről generálnak - írja a Gemius jelentése. Nem csak a hétköznapok, hanem az üzleti élet számára is egyre fontosabb a szegmens. A mobil hirdetési költések 1,943 milliárd forintot tettek ki 2013-ben, ami a digitális reklámpiac 5 százaléka (IAB AdEx 2014). Így egyre fokozottabb igények érkeznek a hirdetők és ügynökségek felől is a piac megismerésére, mely eddig csupán a mobil elektronikai szektor szereplőit foglalkoztatta.
A magyar internet-felhasználók 57 százaléka rendelkezett okostelefonnal 2014 januárjában. A kedvezményes árak és a feature phone-ok fokozatos eltűnése következtében töretlenül bővül a piac. A 2015-ös évre várhatóan már 67 százalékos penetráció várható az internetezők körében, amely nagyjából 3,25 millió fő - 38,2 százalék a teljes 15 évesnél idősebb népességet tekintve.
Az okostelefon-tulajdonosok 29 százaléka még viszonylag friss a csoportban, ők alig egy éve rendelkeznek okostelefonnal. A "veteránok" aránya igen magas, 43 százalék már legalább 2 éves tapasztalattal rendelkezik.
A felhasználók mobil készülékeikről leggyakrabban keresőket vesznek igénybe, navigációs szolgáltatásokat használnak és közösségi oldalakat böngésznek. A legkevésbé népszerűek a szórakozás (buli, moziműsor), az egészség & fitnesz tartalmak, valamint a mobilos vásárlás.
Érdekes megfigyelni, hogy annak ellenére, hogy a mobilpiac mindössze 10 százalékát tudhatja magáénak az Apple, a magyarországi mobil-oldalletöltések közel 19 százaléka iPhone készülékekről érkezik.
A kutatásból az is kiderült, hogy az okostelefonok mellett a táblagépek is egyre inkább a hétköznapjaink részévé válnak és sokszínűen használjuk őket. Ezt mutatja az is, hogy, minden ötvenedik táblagép-tulajdonos többek között azért vásárolta meg kütyüjét, hogy akár háziállatát is lefoglalhassa vele. A gemiusMobileTracking egy évente ismétlődő adatfelvétellel folyó, a magyar mobilpiac fejlődését követő kutatás. A mobilpiac hazai fejlődése nélkülözhetetlenné tette az okostelefon-felhasználók és vásárlók mélyebb megismerését szolgáló kutatást, legyen szó az okostelefonokkal kapcsolatos attitűdjeikről, az általuk ismert márkákról, vagy használt eszközeikről. A gemiusMobileTracking reprezentativitást biztosító módszertanával és folyamatosan frissülő kérdőívével biztosít hiteles információkat a magyar mobilpiac helyzetéről.
Kapcsolódó cikkek:
Egyre nagyobbak lesznek a zsebek az okostelefonok miatt
Egyre nagyobb az online média szerepe a toborzásban
Ki nem találná, ki uralja ezt a piacot
Elképesztő adat Amerikából
Tanulható a munka és a magánélet összehangolása
Lezárult a Telekom kutatása
Továbbra is közkedvelt a párizsi
Sokáig nem lehet még egyenlő karrier esélyekről beszélni
Bővít a Nokia
Felmért az Europark
A jó vezető gyorsan dönt
A Coca-Cola, a Cadbury és az Amazon a fiatalok kedvencei
Az Audi áll az autómárka-rangsor élén
Az Unilever és a P&G a legcéltudatosabb márkák
|