Hírek
23465 hír az adatbázisban
A webáruházak felében nem lehet online fizetni
Marketinginfo.hu - 2014-06-02 13:55
Kutatás

Elkészült az UNAS és az Olcsóbbat.hu 2014-es e-kereskedelmi felmérése.

Biztató adatok

Az elmúlt év során nőtt a webshopok forgalma, nőtt a vásárlók száma, és az átlagos kosárérték is növekedett kismértékben az Olcsóbbat.hu és az UNAS partnerei körében - közölte a kutatást öszefoglaló kommüniké. A kutatás adatai alapján elmondható, hogy a hazai partner webshopok 5 százaléka szolgál ki napi 50, vagy több megrendelést. Az e-kereskedők háromnegyede kevesebb mint 10 rendelést kap naponta. Az interneten és a hagyományos boltokban, tehát "offline" is forgalmazók több mint negyede idén úgy nyilatkozott: online felületen már többet értékesítenek, mint hagyományos módon. Tavaly a webáruházak több mint kétharmadának emelkedett a forgalma és növekedett vásárlói száma. Ezzel párhuzamosan az egyszeri vásárlásnál elköltött összeg, avagy a kosárérték szerény növekedést mutat csak. A forgalom értéke és a vásárlók száma terén növekedésről beszámoló kereskedők fele szerint érdemben nőt a mobilról érkező forgalom. A stagnáló webáruházak harmada szerint is nőtt a mobilról érkező látogatók és vásárlók száma. A kutatásban résztvevő webshopok kétharmadának 200-nál kevesebb látogatója van, naponta 6 százalékuk fogad több mint 1500 látogatót. Háromnegyedüknek 4 százalék alatti konverziós rátája van, ötödüknek 1 százalék alatti a konverziója. A többség átlagos kosárértéke 6000 és 15 ezer közé esik. Tizedüké haladja meg a 30 ezer forintot. A válaszadó webshopok kínálatában a számítástechnikai cikkek, a háztartási eszközök, a kozmetikumok és a játékok vannak jelen a legnagyobb arányban.

Megéri fejleszteni

Az elmúlt időszakban a webshopok közel fele végzett nagyobb, vagy kisebb átalakítást az oldaluk működésében, míg közel ennyien változtattak az áruház kinézetén, megjelenésén. A 2013 előtt is működő webshopok ötöde mondta mindössze, hogy honlapján nem történt átalakítás, fejlesztés.

A jövőben a marketing eszközeik, közösségi médiamegjelenésük, illetve a termékek száma és megjelenése kapcsán szeretnének fejleszteni az internetes kereskedők. Bebizonyosodott, hogy érdemes forrásokat áldozni a fejlesztésekre, hiszen az érdemi fejlesztéseken átesett webáruházak kétharmadának nőtt a forgalma és vásárlói száma, valamint gyakran a kosárérték is növekedést mutatott. 2014-ben a legnagyobb arányban a 2006 és 2010 között alapított online boltok terveznek fejlesztéseket indítani.

Sajnos a hazai webáruházak közel felében még mindig nem lehet online fizetni. Ötödük használ hagyományos banki modult, harmaduk pedig bankoktól független fizetési szolgáltatást alkalmaz.

A webáruházak hatékonyságát és sikerességét a boltok több mint háromnegyede a Google Analytics használatával méri. A Google-t másodikként nem a konkurens vállalat követi, hanem a webshopok egyedi fejlesztésű programjai. Az e-kereskedők által alkalmazott marketing eszközök közül egyértelműen vezetnek az ár-összehasonlító oldalak (70%), melyet a közösségi média (68%) és a hírlevelek (65%) követnek. Az egy évvel korábbi adatokhoz képest kevesebben használnak banneres megjelenést és már kicsit kevesebben használnak hírlevelet. A közösségi média érthető módon még mindig meghatározó fontosságú a webshopok számára. Önmagáért beszél, hogy az áruházak 99%-a használja kommunikációjában a Facebookot. A Google+-on a webhopok 36%-a van jelen, a Youtube pedig szép növekedést mutat: a hazai áruházak már 25%-a használja rendszeresen marketingkommunikációja során. Fizetett hirdetések terén a webshopok harmada 10 és 50 ezer forint között költ egy hónapban. 22%-uk 10000 Ft-ot sem szán fizetett hirdetésekre, 39% több mint 50 000 forintot költ el havonta, amiből 3%-uk esetében ez az összeg 1 millió forint fölött van.

Tájékozódás és tájékoztatás

Szakmai döntéseik előkészítése során a webáruházak üzemeltetőinek túlnyomó része hazai online forrásokból tájékozódik. Több mint felük olvas hazai szaklapokat, blogokat, illetve szakmai hírleveleket. Ötödük követi a külföldi webshopok változásait, de csak 10 százalékuk olvas idegen nyelvű szaklapokat. A hazai források közül az Olcsóbbat.hu és más hasonló oldalak szakmai hírlevelei a legnépszerűbbek.

A fogyasztóvédelmi előírásokat és más jogi dokumentumokat a többség a webáruház szolgáltatójának sablonjai alapján jeleníti meg. Kevesebb mint ötödük készít el egyéni ÁSZF-et, vagy például Adatvédelmi Szabályzatot.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Tíz százalékkal kevesebb termék fogyhat az idei Black Friday során
  Közös terméket dobott piacra az Olcsóbbat.hu és az Intren
  E-kereskedelmi export kilátások
  Kiderül, ki mit vesz karácsonyra
  Iskolakezdés az e-kereskedelemben
  Nagy webáruház-teszt
  A legnagyobb webáruházak listája
  A webáruházak többsége növelte forgalmát tavaly
  Magyar céggel boltol a FreshDirect
  Ez a webáruházak baja
  E-kereskedelmi versenyt indított az Árukereső.hu
  "Mindössze négy-öt szereplő maradhat meg a csomagküldő piacon"
  A webáruházak többsége sikeres
  Karácsonykor is menő a közösségi vásárlás
  Hódít az e-kereskedelem az Egyesült Királyságban
  Nem tartanak a multiktól a webáruházak
  Próbavásárlással tesztelték a webáruházakat
  Évről-évre nő a webáruházak forgalma
  Rekord forgalom az európai webáruházakban
  155 milliárdos forgalom a webáruházakban

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok négyötöde saját ingat...
Meglepően gyorsan alkalmazkodtak...
Randstad HR Trends 2024: mire sz...
Az európai és a hazai felhasznál...