Hírek
22709 hír az adatbázisban
Jogi workshop és aktuális jogszabályi változások
Marketinginfo.hu - 2014-05-22 11:37
DM

Az e-kereskedő szektort vizsgáló Adatvédelmi Kommandó után a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség jogi workshopot rendez június 5-én a Kubik coworking irodában.

A DIMSZ Adatvédelmi & adatbiztonsági tagozatának szervezésében megvalósuló rendezvény három olyan előadással is készül, melyeknek módosulása a közeljövőben várható - derül ki a szövetség közleményéből. Június 13-tól új jogszabály lép hatályba, mely a webshopok tevékenységét közvetlenül érinti. A legfontosabb a fogyasztót megillető elállási jog gyakorlásának határideje, mely 8 napról 14 napra emelkedik. De bővül a kereskedő tájékoztatási kötelessége is a fogyasztók részére nyújtott információk körével kapcsolatban.

A versenytörvény változásai július elsejétől lépnek életbe, melyek olyan fontos területeket érintenek, mint a fúziókontroll, a kartellek, de a rendezvényen szó esik a legfontosabb reklámjogi fejleményekről, továbbá a közösségi média reklámjogi megítéléséről, a mobilreklámokról. A vendégek gyakorlati példákon keresztül ismerhetik meg a versenytársak egymás közti egyeztetéseinek jogi buktatóit.

Az EU-s adatvédelmi rendelet elfogadása 2014 végén várható, a változásokat pedig a magyar piacra is egységesen kell majd alkalmazni. A jelenlegi állás szerint a büntetési tételek mellett változik a profilozás köre is. A jelenleg hatályos EU-s Adatvédelmi Irányelv nem tartalmaz a profilozással kapcsolatban rendelkezéseket. Az EU Adatvédelmi Rendeletének tervezete ezzel szemben külön definiálja a profilalkotást és kifejezetten szabályozza annak feltételeit. További újdonság, hogy az adatkezelési tájékoztatókhoz adatvédelmi ikonokat kell a jövőben mellékelni, melyek felhasználóbarát formában ábrázolnák, hogy a cég továbbít-e személyes adatokat.

"Az Adatvédelmi Kommandóban azt vizsgáltuk, hogy adott cég honlapján található funkciók, mint a regisztráció, a hírlevél-feliratkozás, a cookie-kezelés, az adatvédelmi tájékoztató- mennyire felelnek meg a jogszabályoknak. A webshopok, kuponos oldalak pedig nem kaptak jó átlagot, ezért is éreztük fontosnak, hogy a szektor számára külön képzést hozzunk létre, ahol minden fontosabb jogszabállyal megismerkedhetnek, és marketing szakembereknek, jogászoknak egyaránt hasznos lehet"- hangsúlyozta Huszics György, a DIMSZ elnöke.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Adatvédelmi szakértővel bővült az ügyvédi iroda
  Útmutató a karácsonyi vásárláshoz
  Elindult a hazai ügyfélszolgálati piac felmérése
  Meghosszabbított nevezési határidő a DIMSZ versenyében
  Ismét a legszebb hangú ügyfélszolgálatost keresik
  Profit-növelés direkt kommunikációval
  Iparági összefogás a spamek ellen
  Bevetésre indult az Adatvédelmi Kommandó

További hírek ebben a kategóriában

Hogyan használj fehérítőt, hogy ...
Japánban a Coca Cola otthoni tes...
Mit ajándékozzunk férfiaknak?
Az idei nyár színe